اینستاگرام Instagram برنامه ای برای ویرایش و به اشتراک گذاشتن عکس هایی است که کاربران با گوشی های موبایل می گیرند.

راحتی استفاده و امکانات ساده اما جذاب برای ویرایش تصاویر به سرعت اینستاگرام را به برنامه ای محبوب بدل کرد٬ رشد تعداد کاربران اینستاگرام اعجاب آور بوده است٬ این برنامه در ژانویه سال ۲۰۱۰ عرضه شد و تا آوریل سال ۲۰۱۲ در طول تنها ۴۸۵ روز توانست روزانه۱۰۳۰۹۲ کاربر جذب کند و تعداد کاربران خود را به ۵۰ میلیون نفر برساند که از این تعداد ۳۰ میلیون نفر کاربرانی بوده اند که با استفاده از iOS یعنی از طریق گوشی های آیفون و تبلت آی‌پد شرکت اپل به کار با اینستاگرام می پرداختند. اینستاگرام در ماه آوریل ۲۰۱۲ توسط فیس‌ بوک به قیمت یک میلیارد دلار خریداری شد. از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲ شمار کاربران برنامه اینستاگرام از طریق موبایل از شمار کاربران توییتر بر روی گوشی موبایل پیشی گرفته است.

همه این موفقیت ها به یک طرف٬ اینستاگرام تا زمان خریداری شدن توسط فیس‌بوک حتی یک دلار درآمد بدست نیاورده بود.

واما حالا آنچه دلیل اصلی نگارش این گزارش است٬ خبری است که از دیروز در رسانه های اجتماعی و رسانه های معتبر جنجال ایجاد کرده است. اینستاگرامشرایط و مقررات کاربری خود را تغییر می دهد و این تغییر از روز ۱۶ ژانویه ۲۰۱۳ رسمی و عملی می شود. بنابر این تغییرات اینتساگرام مجاز به استفاده تبلیغاتی از عکس‌های کاربران است٬ می تواند آنها را بفروشد یا در اختیار سایر اشخاص و شرکت ها قرار دهد. به عبارت دیگر اینستاگرام می تواند از تصاویر شخصی کاربران به نحو دلخواه استفاده ببرد.

برای کاربران اینستاگرام راه حل بینابینی وجود ندارد٬ چنانچه شما کاربر اینستاگرام هستید یا باید قبل از ۱۶ ژانویه عکس های خود را پاک کنید و حسابتان را غیر فعال کنید و یا از ۱۶ ژانویه اینستاگرام به نحو دلخواه مطابق با شرایطی که اعلام کرده است از این عکس ها استفاده خواهد کرد. حتی اگر فردی حساب اینستاگرام خود را روز ۱۷ ژانویه مسدود کند اینستاگرام مجاز به استفاده از عکس های وی خواهد بود.

 

در پایان ضمن اینکه توجه شما را به اینفوگرافیک زیر که نشان دهنده رشد کاربران اینستاگرام در ۴۸۵ روز نخست فعالیت است جلب می کنم خای از لطف نیست اشاره ای به کاربران معروف اینستاگرام داشته باشیم٬ بجر افرادی که نام آنها در اینفوگرافیک آمده است در میان کاربران ایرانی٬ حساب منتسب به دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران در اینستاگرام را می توان معروف ترین کار بر ایرانی اینستاگرام دانست.

اینفوگرافیک اینستاگرام

اینفوگرافیک اینستاگرام

 

By: Pooriast for persianLink

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com