علی‌محمد شاعری، نماینده بهشهر در مجلس شورای اسلامی، پنج‌شنبه ۱۳ خرداد ضمن اعلام این خبر افزود: «باید بررسی‌های مختلف میدانی در این راستا انجام و از خشکی تالاب جلوگیری شود و با تمام توان این تالاب به‌عنوان تالاب مهم کشور احیا شود.»

شبه جزیره میانکاله

زمان رضا احمدی، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان بهشهر نیز «مدیریت آب‌های سطحی منطقه، لایروبی نهرها، مطالعه و ارزیابی کانال خوزینی» را از جمله مواردی عنوان کرد که برای نجات این تالاب در دستور کار قرار دارند.

http://golestanp.ir/uploads/posts/2014-04/1398749159_10448f4_122.jpg

وضعیت تالاب‌های ایران بحرانی است. تعدادی از آنها یا خشک شده‌اند یا درحال خشک شدن هستند.

سال گذشته محسن سلیمانی روزبهانی، مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفته بود ۷۵ درصد از تالاب‌های کشور «بحرانی و در معرض خطر هستند».

 

شبه جزیره میانکاله

محمد درویش، مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست ایران نیز سال گذشته گفته بود: «تعداد زیادی از تالاب‌ها و رودخانه‌های کشور نظیر گاوخونی، پریشان، هامون، گوهررود، بختگان و جازموریان اکنون کاملأ خشک شده‌اند».

در بهمن سال ۱۳۴۸ که کنوانسیون جهانی تالاب‌ها در رامسر تصویب شد، ایران به‌عنوان کشور غنی از انواع تالاب‌ها شناخته می‌شد. در حالی که سال گذشته عاطفه چمنی، عضو تیم مطالعاتی برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب گاوخونی گفت که ایران در رتبه دوم تخریب‌ها تالاب‌ها در جهان قرار دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com