اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ در یک نشست خبری اعلام کرد که قرار است این سازمان با شهرداری تهران برای قیمت‌گذاری بر زندان اوین به زودی جلسه‌ای مشترک برگزار کند.

Untitled-4
به گزارش خبرگزاری تسنیم، جهانگیر روز چهارشنبه ۱۲ خرداد در آخرین روز بازدید رئیس قوه قضاییه از محاکم دادگستری و سازمان‌های تابعه دستگاه قضایی استان تهران گفت که در این جلسه علاوه بر تعیین قیمت برای زندان اوین، تعهداتی که شهرداری تهران داده که مابه‌ازای زندان اوین را تأمین کند نیز بررسی خواهد شد.
شهرداری تهران قصد دارد با خرید زندان اوین از سازمان زندان‌ها، این مکان را تخریب و به فضای سبز تبدیل کند. این زندان در محله اوین درکه منطقه سعادت‌آباد و پشت به تپه‌های ولنجک در شمال تهران واقع است که در گذشته بیشترین باغات شمال تهران و شمیرانات را دارا بود.
زندان اوین در سال ۱۳۵۰ افتتاح شد و به گفته رئیس سازمان زندان‌ها، ۴۰ هکتار وسعت دارد. بسیاری از زندانیان سیاسی در دو دوره حکومت پهلوی و جمهوری اسلامی ایران دوران حبس خود را در این زندان سپری کرده‌اند و شمار زیادی از آنان به طور دسته جمعی در تابستان ۶۷ اعدام شدند.
پیش از این نیز خبر تبدیل زندان اوین به پارک، در میان زندانیان سیاسی که قبل و بعد از انقلاب در این زندان بودند و یا بستگان‌شان در آنجا بودند و اعدام شدند، موجی از واکنش‌ها را در پی داشت.
رادیو زمانه در خردادماه سال گذشته با انتشار خبر تبدیل شدن زندان اوین به پارک تفریحی، «کمپین یک خاطره از اوین» را راه‌اندازی کرد و از زندانیان سیاسی سابق که زمانی در این زندان بازداشت بودند خواست تا خاطرات تلخ و شیرین خود را از این زندان منتشر کنند.
رادیو زمانه: کمپین یک خاطره از اوین
رادیو زمانه: مذاکره برای قیمت‌گذاری روی زندان اوین
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com