بسیاری از زنان بازداشت‌شده بهایی که با اتهام تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی دستگیر شده بودند، بازرسی بدنی واژینال شده‌اند و در حالی که چشم‌بند داشتند از آن‌ها خواسته شد که لباس زیرشان را بیرون بیاورند و چندین بار بشین و پاشو داشته باشند. برخی از آنها به صورت شبانه بازجویی می‌شدند و با چشم‌بند به اتاقی برده می‌شدند که چندین مرد در آنجا حاضر بود، یکی از آن‌ها بازجویی می‌کرد و مردان دیگر در اطراف زن حضور داشتند.

Untitled-5
طولانی بودن زمان بازجویی‌های شبانه، بردن متهم به اتاقکی در گوشه حیاط، ضرب و شتم، تهدید به آزار و اذیت دختران نوجوانان متهمان و متهم کردن آن‌ها و دختران‌شان به روابط غیراخلاقی از جمله فشارهایی بود که برای گرفتن اعتراف از متهمان وارد می‌شد. به برخی زنان بازداشت‌شده با لگد، ترکه و تسبیح ضربه زده می‌شد، با کتاب و دفتر بر سر آن‌ها کوبیده می‌شد و عینک یکی از آن‌ها در جریان این خشونت‌ها شکسته شد.
هنا عقیقیان از زنان بهایی بازداشت شده در شهر گرگان را مجبورکردند به زیر میزی که نیمی از بدنش در آن، جا نمی‌گرفت برود و با لگد به پهلو و بدنش ضربه می‌زدند. بازجوی مرد با دست بر دهان هنا عقیقیان می‌کوبید و برگه‌های بازجویی مچاله شده را در دهانش فرو می‌کرد و در پاسخ به اعتراض او می‌گفت: «برای شما بهاییان هر حرکتی حلال است.»
بخشی از گزارش عدالت برای ایران درباره بازداشت، شکنجه و محاکمه بهاییان گلستان
برای دریافت متن کامل گزارش بر روی لینک زیر کلیک کنید
عدالت برای ایران: حتی اگر آب بخورید، براندازی نظام است
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com