90سخن از درد ملتهای تحت ستم درایران نزد جریانات سیاسی ، روشنفکران، گروه های اپوزیسیون و … مرکزاگرا نه جذابیتی دارد و نه خریداری. برای آنان نیز دربرهمان پاشنه می چرخد که برای حاکمیت. فاشیسم نه در میان آنان بلکه در میان اکثریت به مطلق شهروندان عادی قوم حاکم در ایران نیز نهادینه شده است. همگان  در این قضیه اتفاق نظر دارند که جامعه غیرآنها باید فقیر وعقب نگهداشته شود و در صورت هرگونه حق خواهی بایستی سرکوب شوند. ثروت این سرزمینها را حق بلامنازع خویش می دانند و ساکنان این سرزمین را محروم از آن.

این طرز تفکر مخرج مشترک جمهوری اسلامی و اپوزیسیون مرکزگرای آن است. رژیم ثروت این مناطق را چپاول می کند تا در یزد و اصفهان و تهران کارخانه و شهرک های صنعتی بسازد، نیروگاه هسته یی و … ایجاد کند، نفت و گاز و … این مناطق را غارت می کند پولش را یا به حساب بانکی آقازاده های صاحب قدرت می ریزد یا خرج اقمار تروریستی خویش در لبنان و فلسطین و یمن و سوریه و عراق و … می کند، اپوزیسیون مرکزگرا و روشنفکر فاشیست نیز سکوت اختیار کرده و به آن اهمیتی نمی دهند.

رژیم فقر را گسترش می دهد، نخبگان و فعالان را زندانی می کند، به جای کارخانه و سرمایه گذاری کارگران و کاسبکاران را به رگبار گلوله می بندد تا بدین گونه چند روزی بر عمر سیاه خویش بیافزاید.

ایلام سرزمین فراموش شده نزد اینان است. سرزمینی که مردمان آن ۸ سال جور ماجراجویی هایی خمینی را کشیدند و بعد از جنگ نیز هم آمار بیکاری سربه فلک کشید و هم رتبه خودکشی و خودسوزی در این استان جهانی شد.

«نخبگان و افراد توانمند بومی از ایلام مهاجرت می کنند و طی پنج سال گذشته ۵۰ هزار از جمعیت استان کم شده است»، این سخنان محمدرضا مروارید استاندار وقت ایلام در مصاحبه با خبرگزاری دولتی مهر درتاریخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ است.

وب سایت حکومتی تابناک به نقل از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نوشته بود:  منابع عظیم نفت و گاز ایلام با کشور قطر برابری میکند. (کد خبر: ۳۹۷۶۷۷تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ ) تابناک همچنان نوشته بود که استان ایلام دارای ۱۴ تریلیون مترمکعب گاز و بیش از ۱۷  میلیارد شبکه ذخائر نفتی است.

وب سایت  HYPERLINK «http://www.businessinsider.com/« http://www.businessinsider.com/ در تاریخ ۱۳ جولای ۲۰۱۵ لیست ۲۳ کشور ثروتمند جهان را منتشر نمود که کشور قطر را با  تولید ناخالص ملی ۱۰۵۰۹۱.۴۲  دلار ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده است.

استان ایلام که ذخایر نفتی و گازی آن و طبق اظهار نظر مسئولان بلندپایه رژیم با ثروتمندترین کشور جهان برابری می کند و از لحاظ جمعیتی نیز جمعیت این استان کمتر از کشور قطر است، رتبه اول بیکاری را در ایران دارا می‌باشد.

خبرگزاری حکومتی تسنیم  با انتشارخبری تحت عنوان «بیداد بیکاری با نرخ ۴۰  درصد در استان ایلام» (شناسه خبر: ۹۶۲۴۷۳ سرویس: استانها  ۱۶ دی ۱۳۹۴ – ۰۵:۳۰)  نرخ بیکاری در این استان را ۴۰ درصد اعلام کرده بود.

وب سایت سلامت نیوز به نقل از معاون وزیر رفاه  گفته بود که خودسوزی در ایلام رتبه اول را در کل دنیا دارد.( ۱۳۹۴/۰۵/۱۳ – ۱۱:۳۰ – کد خبر: ۱۵۷۲۴۳)

استان ایلام رتبه دار آمار خودکشی در ایران نیز هست، پایه اصلی خودسوزی و خودکشی را فقر تشکیل می دهد.

بدون شک مقامات حکومتی و باتوجه به اظهارات خود آنها از تمام این مشکلات آگاه و مطلعند. توقع حل مشکلات از رژیمی که خود بانی و مسبب اصلی آن است آب در هاون کوبیدن است چون نه تمایلی هست و نه اراده یی برای رفع این مشکلات.

بشکه های نفت باید استخراج گردد و گاز نیز منتقل نه برای آنکه سنگی برآبادانی ایلام نهاده شود بلکه تا خزانه رژیم و مرکزنشینان برای چپاول و اعمال ستم هرچه بیشتر پرترگردد.

گفتمان چپاولگر حاکمیت مرکزگرا چنانچه گفته شد مخرج مشترک تمامی مرکزگرایان است.

استانی که به اندازه قطر منابع طبیعی دارد باید فقیرترین استان ایران باشد. باید در بیکاری و خودکشی و خودسوزی و مهاجرت برکرسی نخست ایران بنشید. مبادا کسی از ایلام سخن بگوید و  شیشه نازک فاشیسم ترک بردارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com