روز سه شنبه ۲۸ آذرماه حکم ضبط وثیقه ی خانم «نشاط» به وثیقه گذار وی اعلام شد. خانم نشاط که از دستگیر شدگان بعد از انتخابات سال ۸۸ جمهوری اسلامی ایران بود پس از آزادی مشروط از زندان به قید وثیقه که توسط پدرش (فریدون آذری نشاط ) تامین شده بود در پی تهدیدات متوالی ماموران وزارت اطلاعات و ایجاد نا امنی، مجبور به ترک خاک ایران شد . پس از صدور حکم غیابی توسط قاضی وی و عدم معرفی متهم جهت دریافت و اجرای حکم، قاضی پرونده رای به ضبط وثیقه مذکور را داده است.
در ادامه پیگیریهای خانواده خانم نشاط ، قاضی پرونده حکم صادره را به آنها اعلام نکرده و گفته است که حکم را فقط به خود ایشان ابلاغ خواهیم کرد.
وثیقه وی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان می باشد که با توجه به وضعیت معیشتی پدر خانم نشاط با حقوق بازنشستگی ماهی ۵۰۰ هزار تومان، توان پرداخت به صورت اقساط وجود ندارد. به گفته ی وی این تنها دارایی پدرش می باشد و توان پرداخت چنین مبلغی را ندارند .
خانم نشاط در دیماه سال ۸۸ به مدت ۹ روز در بازداشتگاه« وزرا» و بازپرسی شعبه ۵ اوین به دلیل «شکایت از آقای خامنه ای در مقابل بیت رهبری» بازداشت شد، وی پس از آزادی برای بار دوم در دی ماه سال ۸۹ به مدت سه ماه در بازداشتگاه ۲۰۹ اوین شعبه ۳ بازداشت و به «اتهام عضویت در انجمن خارج از کشور، تبلیغ علیه نظام ، اقدام علیه امنیت ملی» محکوم شد . وی پس از آزادی مشروط در اسفند ۸۹ ، به دلیل فشارهای فراوان نیروهای امنیتی بر وی مجبور به ترک ایران شد.
به گفته خانم نشاط، با توجه به گمنام بودن ایشان درخواست تخلیه خانه پدری که به سرعت مراحل قانونی را گذراند و تا چند روز دیگر به مرحله اجرا درخواهد آمد، یکی از احکام سنگینی است که بندرت دیده شده است و می تواند بدلیل سکوت خبری باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com