دادستان عمومی و انقلاب تهران به پلیس اجازه داده است که با کشف حجاب زنان در اتومبیل برخورد کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، روز دوشنبه ۶ اردیبهشت،عباس جعفری دولت‌آبادی به پلیس اذن داده است که در سه مورد شامل «رانندگی در حال مستی»، «کشف حجاب توسط بانوان در اتومبیل» و «رانندگی غیر متعارف مانند ویراژ دادن»، خودرو را متوقف و اقدامات لازم را جهت انعکاس مراتب به مقام قضایی به عمل آورند.
پیش از این نیز در اواخر فروردین ماه امسال هم‌زمان با استقرار دوباره ماموران گشت ارشاد در خیابان‌ها٬ حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران از ساماندهی هفت هزار مامور نامحسوس پلیس امنیت اخلاقی در تهران برای برخورد با «کشف حجاب در خودرو» خبر داد. رئیس پلیس تهران گفته است که این ماموران «به‌عنوان پلیس و ضابط قضائی عمل خواهند کرد و احکام قضائی لازم نیز در این خصوص اخذ شده است.»

Untitled-1417
براساس گزارش تحقیقی «۳۵ سال در حجاب» در طی ٣۷ سال گذشته، بسیاری از زنان به بهانۀ “بی‌حجابی و بدحجابی” به محرومیت ازخدمات عمومی شهری همچون رانندگی، سفر با هواپیما، استفاده از خدمات درمانی دولتی و همچنین امکانات فرهنگی و تفریحی محکوم شده‌اند و گاه به خاطر همین محدودیت‌ها مجبور به مهاجرت از ایران شده‌اند.
گزارش عدالت برای ایران در ادامه اضافه می‌کند: « در حالی‌که آمارهای ارایه شده از سوی مقامات قضایی و پلیسی، ارجاع پرونده‌های بدحجابی به مراجع قضایی را تأیید می‌کند، جزییات این پرونده‌ها، احکام صادره و شیوه رسیدگی به آنها به ندرت در رسانه‌ها انعکاس داده می‌شود. اما آنچه که جای انکار ندارد، صدور احکام قضایی شامل جریمه نقدی، شلاق و حبس به خاطر نداشتن حجاب یا رعایت نکردن حجاب کامل اسلامی است. مجازاتی که تناسبی با اتهام وارد شده ندارد و فارغ از عادلانه و منصفانه بودن پروسه دادرسی، در مرحله اول نقض حق آزادی شهروندان است.»
بخشی از گزارش «سی و پنج سال در حجاب؛ گزارشی پیرامون نقض گسترده حقوق زنان در ایران» از انتشارات عدالت برای ایران-اسفند ١٣۹٢
برای دریافت متن کامل کتاب به صورت پی دی اف اینجا را کلیک کنید

عدالت برای ایران: استقرار هفت هزار مامور مخفی در تهران برای توقیف خودروها به بهانه بدحجابی

خبرگزاری مهر: مجوز دادستانی به پلیس در برخورد با رانندگان بدحجاب
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com