article picture

اکبر قاسمی، سفیر جمهوری اسلامی در اوکراین می‌گوید ایران دارای «بالا‌ترین شفافیت جهانی» در زمینه برنامه هسته‌ای است٬ در حال سوخت هواپیمای جت «صادر» می‌کند و قیمت کالاهای مصرفی اصلی در همیشه «ثابت» است.
آقای قاسمی در گفتگو با مجله «بیزینس» این اظهارات را مطرح کرده است.
به گزارش دیگربان، وی گفته است: «ایران تنها کشوری است که بالا‌ترین میزان شفافیت در زمینه برنامه هسته‌ای خود را به جامعه بین‌المللی ارائه داده است.»
قاسمی در عین حال ادعا کرده که «به برکت امکانات و ظرفیت‌سازی جدید ایران توانستیم تحریم‌های اعمال شده را به فرصت‌ها برای پیشرفت‌های هنگفت در بسیاری از زمینه‌ها تبدیل کنیم.»
وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به قطع صادرات بنزین به جمهوری اسلامی گفته است: «با کمک کار‌شناسان بومی ایران نه تنها در این زمینه به خودکفایی رسید بلکه موفق به راه‌اندازی صادرات سوخت هواپیمایی جت به کشورهای دیگر نیز شده است.»
این مقام جمهوری اسلامی در عین حال اظهار کرده ‌«نوسانات ارز ملی پدیده موقت بوده و تاثیر سنگینی بر مایحتاج اصلی زندگی ملت ایران ندارد. در ایران قیمت کالاهای مصرفی اصلی از جمله نان، آرد، گوشت قرمز، گوشت مرغ و میوه همیشه ثابت است.»
اظهارات وی در حالی مطرح می‌شود که پس از تشدید تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی به خاطر ادامه برنامه هسته‌ای٬ نرخ بسیاری از کالاهای مورد نیاز روزانه مردم چند برابر شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com