حسین رونقی ملکی که به همراه پدر خود دست به اعتصاب غذای خشک زده اند، در وضعیت وخیم جسمانی قرار گرفته است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مادر و پدر این زندانی بیمار در حال حاضر در برابر زندان اوین دست به تحصن زده اند.

مسئولین زندان خواستار پایان اعتصاب غذای این زندانی سیاسی شده اند اما وی اعلام کرده است تا رسیدن به خواسته های قانونی خود دست از اعصاب غذا بر نمیدارد.

حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس زندانی و پدرش احمد رونقی ملکی در اعتراض به عدم رسیدگی مسوولان زندان دست به اعتصاب غذای خشک زدند. پدر وی می‌گوید «حتی اگر جانم را از دست دهم از اعتصابم دست برنمی‌دارم.»

حسین رونقی ملکی که از هفتم فرودین ماه در اعتراض به غیر قانونی نگه داشتنش در زندان و عدم دسترسی به امکانات درمانی دست به اعتصاب غذای تر زده بود، از روز شنبه ۲۱ فرودین اعتصاب غذای خشک را آغاز کرده است.

گفتنی است که روز دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه، دادگاه به حسین رونقی ملکی اعلام داشته که به دلیل تعلل وی در بازگشت به زندان، پرونده جدیدی از سوی سپاه پاسداران برای وی تشکیل‌شده است. طی این محاکمه قاضی پرونده برای وی قرار قضایی به مبلغ پنج میلیون صادر کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com