نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر، روز چهارشنبه اول ادیبهشت ماه ۱۳۹۵، در دادگاه محاکمه خواهد شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی که روز دوشنبه ۱۶ فرودین ماه منتشرشده، اعلام کرده است که دادگاه نرگس محمدی، فعال حقوق بشر زندانی، در روز چهار شنبه اول ادیبهشت ماه ۱۳۹۵، برای رسیدگی به اتهامات «تبلیغ علیه نظام» و «تجمع و تبانی علیه امنیت ملی» برگزار می‌شود. این سازمان همچنین اعلام داشته این فعال حقوق بشر در پی اعتراض به رفتار نامناسب و غیرانسانی افسران زندان، در پرونده ایی به «توهین به افسران در زمان اعزام به بیمارستان» متهم شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است؛ نرگس محمدی که به بیماری‌های آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا می‌باشد، از حق درمان و رسیدگی پزشکی در زندان محروم است و مسئولین زندان با درخواست وی برای معاینه و مشورت با پزشک شخصی خود ممانعت به عمل‌آورده‌اند.

گفتنی است که در پی تشکیل پرونده جدید برای نرگس محمدی که به دلیل شکایت مأموران اعزام کننده او به بیمارستان بوده است، قرار وثیقه دیگری به مبلغ ده میلیون تومان برای او صادر شد.

لازم به ذکر است که دادگاه خانم محمدی برای پرونده دوم برای چهارمین بار در تاریخ ۱۹ دی ماه ۱۳۹۴ بدون ارائه توضیحی به وکلایش برگزار نشد. پیش‌ازاین سه بار دیگر دادگاه خانم محمدی در تاریخ‌های ۱۳ اردبیهشت، ۱۵ تیرماه و ۱۴ مهرماه ۱۳۹۴ به دلایل متفاوت برگزار نشد.

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ بدون دریافت احضاریه‌ای، توسط نیروهای امنیتی- قضایی در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. این مادر زندانی بیش از ۸ ماه است که حق تماس با فرزندان خود محروم است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com