DDoSحمله DoS چیست؟

DoS مخفف denial-of-service، حمله‌ای است که در آن حمله کننده از دسترسی کاربران به سرویس‌ها یا اطلاعات جلوگیری می‌کند. با هدف قرار دادن کامپیوتر شما و یا کامپیوتر و سایت‌هایی که شما قصد استفاده از آنها را دارید، خرابکار از دسترسی شما به ایمیل‌، وب‌سایت و حساب‌های آنلاین یا سایر سرویس‌ها جلوگیری می‌کند.

یکی از رایج‌ترین نوع حمله DoS ، مشغول کردن شبکه با اطلاعات یا به عبارتی flood کردن شبکه است. وقتی در نوار آدرس مرورگرتان URL وب سایتی را تایپ می‌کنید، در حقیقت یک درخواستی به کامپیوتر سرور وب‌سایت مورد نظرتان ارسال می‌شود. سرور در آن واحد به تعداد معینی از درخواست‌ها می‌توند پاسخگو باشد، بنابراین اگر حمله کننده سیلی از درخواست‌ها را روانه سرور کند، آن دیگر نمی‌تواند به درخواست شما رسیدگی کند. در این حالت گفته می‌شود حمله DoS روی سرور انجام شده است.

حمله کننده همچنین می‌تواند با فرستادن پیغام‌های spam ، همین حمله را روی ایمیل شما نیز پیاده کند. مفهوم quota در ایمیل به این معنی است که شما در یک واحد زمانی به مقدار معینی از داده‌‌ها در حساب ایمیل‌تان میتوانید دسترسی داشته باشید. اگر حمله کننده بعداد بیشتر از quota ایمیل شما، برایتان spam بفرستد، در آنصورت شما نمی‌توانید ایمیل‌های دیگر را دریافت کنید.

برای خواندن ادامه این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید:

حمله DDoS چیست ؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com