حکم دادگاه پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر ماسوله، دو فعال مدنی، روز شنبه ۲۲ اسفندماه صادر شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پوریا ابراهیمی و شکوفه آذر ماسوله، از سوی شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده به جمعا ۱۳ سال حبس محکوم شدند.

در این احکام برای پوریا ابراهیمی به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» و «اخلال در نظم و آرامش عمومی از طریق شرکت در تجمعات غیرقانونی» دو سال حبس تعزیری، پنج سال حبس تعلیقی و ۳۰ ضربه شلاق، و برای شکوفه آذر به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» یک سال حبس تعزیری و پنج سال حبس تعلیقی تعیین شده است.

این دو فعال مدنی روز چهارشنبه ۱۲ اسفندماه، در شعبه ۲۶دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده محاکمه شده بودند.

گفتنی است که در حکم ابلاغ شده به آقای ابراهیمی، وی از اتهام تشکیل تیم ترور قاضی صلواتی تبرئه گردیده است.

شکوفه آذر ماسوله، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی بین‌الملل، در تاریخ ١٨ خردادماه ١٣٩۴ توسط مأمورین وزارت اطلاعات، بدون ارائه حکم قضایی، بازداشت و پس از دو هفته بازجویی دربند ٢٠٩ به بند نسوان اوین منتقل شد. وی در تاریخ بیستم بهمن ماه با سپردن وثیقه هفتاد میلیونی از زندان اوین آزاد شد

پوریا ابراهیمی، فعال مدنی که سابقه بازداشت و زندانی شدن قبلی نیز دارد، آخرین بار نوزدهخردادماه به همراه غزاله شیری و شکوفه آذر ماسوله بازداشت و ۲۷ خردادماه با اتهاماتی نظیر «تبلیغ علیه نظام و اجتماع» و «تبانی علیه امنیت ملی» در شعبه ۶ دادسرای اوین تفهیم اتهام شد. وی دوشنبه نوزدهم بهمن با تودیع وثیقه هفتاد میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com