در روز جمعه، ۷ اسفند ماه دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات مجلس خبرگان برگزار شد و در این میان ده‌ها کاربر ایرانی عکس‌هایی از انگشت جوهری خود در شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و اینستاگرام منتشر کردند؛ به عنوان مثال می‌توانم به مجموعه زیر اشاره کرد:

A Palestinian police officer shows his ink-stained finger after casting an early vote during local elections at a polling station in the West Bank town of Jenin, Thursday, Oct. 18, 2012. Members of Palestinian security forces cast an early vote ahead of local elections which are to take place across the West Bank on October 20, 2012, in the first such polls since 2006. (AP Photo/Mohammed Ballas)

حال آنکه نکته‌ای که بسیاری از کاربران ایرانی (و به خصوص کسانی که با اسم مستعار در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند) در نظر نگرفته‌اند آن است که با انتشار انگشت خود در حقیقت اثر انگشت‌شان که برای هر فرد یکتاست را منتشر کرده‌اند و این امکان را به افراد و سازمان‌های جاسوسی/اطلاعاتی می‌دهند که به راحتی آنها را شناسایی کنند.
در اینجا شاید شما هم مانند این کاربر توییتر فکر کنید که من پارانوئید شده‌ام 🙂

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com