org-z1454748042825787476e4869632187a71f0c5b846169f7a11c

 

مردمی که روزانه در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و… سخنان نزدیکان خامنه ای را می‌بینند و می‌خوانند متوجه می‌شوند که بیشترین اهانت‌ها، دروغ‌ها، تهمت‌ها، تهدیدها و… از طرف نزدیکان و چاکران آستان رهبر است: طائب، نقدی، فیروزآبادی، جعفری، صفارهرندی، حسین شریتمداری، جنتی، علم‌الهدی، احمد خاتمی، سعیدی، صادق لاریجانی فقط تعدادی از صدها  چاکر و چاپلوس  ایشان هستند که به خود  اجازه دهند تا به دگر اندیشان  ، اعضای احزاب و سیاسیون هر گونه سخنی را بگویند و هر گونه عملی را انجام دهند. چاکران و نزدیکان همان‌ها هستند که سید علی خامنه ای  هفته گذشته خواستار آن شد که به این بچه‌های مؤمن و انقلابی تندرو نگویند…

کلمه……اینها چه کسانی هستند که رهبر همگان را به مراعات آنها فرا می‌خواند؟ حمله‌کنندگان به سفارت‌های انگلیس و عربستان و… حمله‌کنندگان به هر تجمع سیاسی که صلاح بدانند در قم و ورامین و خوزستان و… حمله‌کنندگان به هر تجمع فرهنگی و هنری در تهران و کاشان و… مخالفین قسم‌خورده برجام و هر قراردادی که به نفع ملت و کشور باشد، مخالفین لغو تحریم‌ها و نعمت دانستن تحریم و کاغذپاره خواندن آنها.

آیا این اعمال رهبری و حمایت ایشان از نیروهای خودسر و یاغی و سکوت در مقابل هجمه‌های روزانه نزدیکان و منصوبین ایشان صحیح است؟

آیا رهبر حق دارد که از خلافکارانی که با حمله به سفارتخانه‌های خارجی باعث هزینه‌های مادی چند میلیاردی و هزینه‌های معنوی غیر قابل جبران شده‌اند دفاع کند و از همگان بخواهد احترام آنها را نگهدارند؟

آیا خامنه ای  با این تاریخ و تمدن عظیم، انسان‌های متفکر و فرهیخته، متخصص در کشور پهناور ایران، بایستی اشخاص متهتک و دروغگو و بی‌ایمان را بر پست‌ها و مقام‌های مختلف کشور منصوب کند؟ و این قبیل افراد بایستی در حلقه مشاورینش باشد؟

آیا در قوه قضاییه، قضات عادل و عالم و مجرب کم هستند که اشخاصی چون لاریجانی و اژه‌ای و رییسی و به تبع آنها افرادی چون سعید مرتضوی، دولت‌آبادی، صلواتی، مقیسه و… باید اختیار این قوه را که باید مظهر عدالت و قانون باشد را در دست داشته باشند؟

منصوبین رهبر در سپاه و بسیج و ارتش و روزنامه‌ها و دانشگاه‌ها و ادارات و… هم متاسفانه همینطور است.

این اعمال که فقط گوشه‌ای از آنها بیان شد مصداق ضرب‌المثل شیرین فارسی است که “متولی باید حرمت امام‌زاده را نگه بدارد” .

پایان کار محمدرضا پهلوی و بسیاری از دیکتاتوران جهان باید برای همه صاحبان قدرت باعث عبرت باشد که اگر حکومت به زمام‌داران قبلی وفا کرده بود هرگز نوبت به بعدی نمی‌رسید.

اقتباس از مقاله سید موسی کاظمی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com