سربازان بریتانیایی که در حمله نظامیان این کشور به عراق در سال ۲۰۰۳ شرکت داشتند احتمالا محاکمه خواهند شد.
مارک واریک، رئیس یکی از یگان‌های رسیدگی به اتهامات مرتبط با سوء استفاده جنسی، با اعلام این خبر گفت موارد حائز اهمیت متعددی وجود دارد و مذاکراتی درباره رسیدگی به این پرونده‌ها در چارچوب موارد جنایات جنگی در حال انجام است.
وزارت دفاع اعلام کرده است که به این اتهامات «به طور جدی» رسیدگی خواهد شد.
مارک واریک، که خود از افسران سابق مسئول در تیم اتهامات تاریخی عراق (ایهات) است می‌گوید که مواردی که شامل قتل نیز می‌شود جزو اتهاماتی هستند که در دست رسیدگی است.

Untitled-63
بر اساس شکایات دریافتی دست کم یک هزار و ۵۱۵ تن قربانی هستند که ۲۸۰ تن از آن‌ها به طور غیرقانونی کشته شده‌اند.
تیم اتهامات تاریخی عراق بودجه‌ای بالغ بر ۵۷ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند دارد. این بودجه تا سال ۲۰۱۹ تآمین شده است.
به گفته واریک، طی ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده تمام پرونده‌های مرتبط خوانده خواهند شد و آنگاه می‌توان گفت که آیا پایان دادن به رسیدگی این پرونده‌ها تا سال ۲۰۱۹ امکان‌پذیر است یا نه.
پیش‌تر انتقاداتی به کند بودن سرعت رسیدگی به این پرونده‌ها توسط تیم ایهات شده بود. کارلا فرستمن، مدیر اجرایی خیریه حقوق بشری «ردرس» می‌گوید: «سرعت بررسی‌های تیم ایهات فوق العاده کند است و این تماماً قابل قبول نیست».
پیش از این نیز در بریتانیا تحقیقاتی عمومی در مورد سوءرفتار نیروهای این کشور در عراق انجام شده است.
کانال تلگرام عدالت برای ایران را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com