بی بی سی فارسی:

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که وضعیت جسمی رمضان احمد کامل، زندانی کرد سوری محبوس در زندان رجایی شهر رو به وخامت گذاشته است.سازمان عفو بین الملل نیز دو روز پیش، ۲۶ ژانویه، با بیانیه‌ای خواستار “اقدام فوری” در مورد وضعیت این زندانی شد.به گزارش سازمان عفو بین الملل، آقای احمد کمال که در حال گذراندن حکم ۱۰ سال زندان خود در ایران است، نیاز فوری به مراقبت پزشکی و جراحی دارد.

براساس بیانیه این سازمان “در حالیکه این زندانی در روز ٣٠ دسامبر ٢٠١۵ برای درمان عفونت‌های پس از جراحی به بیمارستان برده می‌شده، مورد ضرب و جرح قرار گرفته و پس از دو هفته بدون آنکه مراقبت‌های پزشکی لازم برای او انجام شده باشد، او را به زندان بازگردانده می‌شود.”

Ramezan-Ahmad-Kamal

این زندانی کرد سوری پیش از این نیز در نامه‌ای به احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر در ایران، از ضرب و شتم خود به وسیله ماموران زندان رجایی‌شهر خبر داده بود.

براساس گزارش‌های سازمان‌های حقوق بشری، رمضان احمد کمال، در سال ١٣۸۷ به همراه سه تن از اعضای پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) که به “صورت اشتباهی” وارد مرزهای ایران شده بودند، دستگیر شد.

آقای احمدکمال در حال فرار به سمت مرزهای عراق بود که چند گلوله به شکم، کتف چپ و ران او شلیک شد و نتوانست فرار کند. این گلوله‌ها هنوز با گذشت هفت سال از بدن او خارج نشده‌اند.

این زندانی کرد سوری، به اتهام عضویت در پ ‌ک‌ ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در دادگاه انقلاب شهر خوی به اعدام محکوم شد، اما این حکم در دیوان‌عالی‌ کشور مورد تجدید نظر قرار گرفت و حکم او به ١٠ سال حبس تعزیری تغییر یافت.

گزارش‌ها حاکی است که احمد کمال، هیچ خویشاوندی در ایران ندارد و زندانیان سابق سیاسی که با او هم بند بوده‌اند، پیگیر مداوا و رسیدگی به وضعیتش هستند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com