اجرای حکم اعدام سه متهم مرتبط با مواد مخدر یکی از جدیدترین موارد نقض حقوق بشر از سوی اسدالله جعفری،دادستان مازندران است.
روز دوشنبه ٢١ دی ١٣۹۴، سه نفربه اتهام فروش مواد مخدر در زندان ساری و با حضور اسدالله جعفری، دادستان مازندران اعدام شدند. جعفری در توجیه اجرای حکم اعدام این سه نفر به خبرگزاری قوه قضائیه گفت که پرونده‌های این سه نفر پس از رسیدگی و طی مراحل مختلف قضایی برای اجرای حکم اعدام ارسال شده و همچنین تقاضای عفو آنان در دو مرحله از سوی کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شده است.
نام حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، دادستان مازندران علاوه بر صدور احکام اعدام و بدرفتاری با زندانیان، به دلیل تضییع و نقض حقوق بهائیان در استان مازندران نیز بر سر زبان‌ها افتاده است.

Untitled-3
پیش از این، اسدالله جعفری در تاریخ ٢٢ اسفند ١٣۹١ به دلیل «بازداشت غیرقانونی بهائیان» و «بدرفتاری با زندانیان» در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا قرار گرفته بود.
از موارد نقض حقوق بهائیان که با نظارت و دستور اسدالله جعفری صورت گرفته، می‌توان به ورود غیرقانونی و شکستن درب منزل عنایت‌الله سنایی، شاعر و نویسنده بهایی در بهمن‌ماه ١٣۹٠، دستگیری سارا محبوبی، دانشجوی محروم از تحصیل بهایی در فروردین‌ماه ١٣۹٠ و پلمپ محل کسب بهائیان در شهرهای قائم‌شهر و تنکابن اشاره کرد.
تضییع و نقض حقوق بهائیان دستگیر شده استان مازندران، عدم رعایت استانداردهای حقوقی منصفانه در مورد آن‌ها از زمان شروع تحقیقات، مراحل بازپرسی، بازداشت و تفتیش منازل و مراحل دادرسی غیرعادلانه و غیرمنصفانه و اقدامات فراقانونی از جمله موارد نقض حقوق بشر از سوی اسدالله جعفری است،

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com