سعید شیرزاد، فعال حقوق کودک و زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج، در نامه‌ای به سازمان‌های حقوق بشری و فعالان مدنی خواستار توجه ویژه به وضعیت زینب جلالیان،زندانی سیاسی محکوم به حبس ابد شد.
زینب جلالیان،زندانی سیاسی کرد ایرانی است که در سال ١٣۸۸ به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به اعدام محکوم شد اما حکم وی در سال ١٣۹٠ به حبس ابد کاهش یافت.
سعید شیرزاد در این نامه می‌نویسد: «سخنم از زینب جلالیان است که نه از حکم اعدامش گفته شد و نه از حبس ابدی که آن را می‌گذراند و نه از چشمانش که این روزها در حال نابینا شدن است.»
او در ادامه این نامه اورده است: «می‌خواهم از چشمانی بگویم که این روزها می‌رود که به ندیدن برسد. از او که در لابه‌لای خبرها گمشده و نامی از او نیست. جرم زینب چیست که دردهایش را کسی نباید بشنود؟جرمش وکیل و مهندس و معلم نبودن اوست یا که نداشتن خانواده ای سیاسی که دستی و زبانی در رسانه ها داشته باشند.»

Untitled-2

بر اساس تحقیقات عدالت برای ایران زینب جلالیان طی یک محاکمه غیرمنصفانه به حبس ابد محکوم شده و پس از بازداشت و در روند دادرسی بارها به شدت شکنجه شده است. کوبیدن سر به دیوار به نحوی که موجب شکستگی پیشانی و تورم چشم‌ها شد، زدن کابل به کف پا، بازجویی با چشم‌بند و دست‌بند و پابند، در حالی که دست‌ها و پاهای وی به هم زنجیر شده بود و تهدید به تجاوز بخشی از این شکنجه‌ها است.
زینب جلالیان به دلیل ابتلا به بیماری ناخونک چشم در معرض از دست‌دادن بینایی‌اش است. او همچنین طی سال‌های بازداشت به عفونت شدید روده و خونریزی داخلی مبتلا شده و نیاز به درمان فوری و تخصصی دارد.
متن کامل نامه‌ سعید شیرزاد درباره وضعیت زینب جلالیان را در هرانا بخوانید
عدالت برای ایران: هفت سال گذشت… موارد نقض حقوق بشر در پرونده زینب جلالیان، زندانی سیاسی کرد 
عدالت برای ایران: شکایت به سازمان ملل: حبس زینب جلالیان را غیرقانونی اعلام کنید
کانال تلگرام دست‌گیری را دنبال کنید

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com