12376266_855364687916912_4410438254854448661_n
براساس قانون جدید آیین دادرسی کیفری که از اوایل سال ۱۳۹۴ به اجرا درآمده، همچنان «حق نظارت رئیس قوه قضائیه» به عنوان یک روش فوق العاده برای شکایت از احکام قطعی در نظر گرفته شده است.
به این معنی که اگر در پرونده‌ای با وجود دلایل محکم مبنی بر بی‌گناهی متهم، به دلیل عدم دفاع مناسب و یا اشتباه آشکار قضات حکم محکومیت صادر و قطعی شده است، می توان از این روش استفاده کرد و این احتمال وجود دارد که رای قطعی، نقض شده و به پرونده رسیدگی مجدد شود.
بنابراین اگر در پرونده‌ای حکم محکومیت قطعی صادر شده و تمام راه های عادی اعتراض به احکام طی شده است ولی معتقدید حکم صادره به اشتباه و با نقض آشکار قانون یا موازین دادرسی صادر شده است، تقاضا از رئیس قوه قضائیه را به عنوان آخرین راه حل درنظر داشته باشید. اگر حکم قطعی صادره برای شما و نزدیکان‌تان براساس این قانون جدید امکان بررسی مجدد را دارد و قصد اعتراض به آن را دارید، برای مشاوره حقوقی می‌توانید با وکلای ما در «مرکز مشاوره فعالان مدنی و سیاسی» تماس بگیرید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com