10391636_1217574358258000_8191627518875188580_n

آسیب به جسم و روح دختربچه‌هایی که هنوز وقت عروسک بازیشان است، هم از آن دسته تبعاتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شوند و به بهانه شرم و حیا ناگفته می‌مانند. اما کم نیستند دختربچه‌هایی که اولین مواجهه‌شان با جنس مرد در شب زفاف آنقدر خشن بوده که یا به جسم شان صدمه زده و یا آن‌ها را برای همیشه دچار ترس از مردان کرده‌است.
مرسده داستان عروسی کم سن و سال را تعریف می‌کند که شب زفاف کارش به اورژانس می‌کشد؛ «به علت وحشیگری داماد در رختخواب و عدم آگاهی‌ دختر از بدنش و تکامل نداشتن اندام های زنانه‌اش…»
فاطمه رحیمی نیز از نامادری‌اش می‌گوید که در کودکی به مردی ۲۰ سال بزررگ‌تر از خودش شوهر داده شده: «نامادری من همیشه ازاون‌روز و عروسی و گریه حضار بعد از گریه اون به تلخی یاد می‌کنه. همیشه از ترسش از مردا و تنفر وجودش ازشوهرش می‌گه. این ترس را به‌ منم القا کرده‌بود چون کوچیک بودم که مادرم فوت کرد وپدرم با اوازدواج کرد.در روح و روان او خیلی درد هست و من لمسش کردم.»
*بخشی از گزارش« گوری برای آرزوها: نگاهی به دلایل و عواقب ازدواج دختربچه ها ایران» از انتشارات «عدالت برای ایران»
نسخه پی دی اف:http://bit.ly/1LTJACd

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com