12141651_1211681572180612_2619357729344051616_n
علی رازینی که از سال ۱۳۵۹، در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی حضور داشته‌ و به تازگی برای نمایندگی در مجلس خبرگان ثبت‌نام کرده، در دهه ۶۰ به عنوان حاکم شرع مشهد، احکام اعدام زنان زندانی سیاسی را صادر کرده‌است.
ماندانا و میترا مجاوریان به همراه تعداد قابل توجهی از دختران جوان از نخستین کسانی بودند که در فهرست اعدام قرار گرفتند. در آخرین روزهای آذرماه ۶۰ و دو هفته اول دی ماه، هر روز تعدادی از زنان زندانی را از زندان وکیل‌آباد مشهد به ساختمان دادستانی انقلاب که در کنار مقر سپاه پاسداران قرار داشت می‌بردند تا علی رازینی، حاکم شرع، آنها را محاکمه کند.
سپیده فارسی یکی از زندانیان آن روزها می‌گوید: «آنهایی که حکم اعدام می‌گرفتند دیگر به [بند زنان] زندان وکیل‌آباد برنمی‌گشتند و همان‌جا می‌ماندند.» او که خود به وسیله رازینی محاکمه شده می‌گوید: «دادگاهم خیلی کوتاه بود. یادم می‌آید ازم پرسید: مصاحبه می‌کنی یا نه؟ و من که می‌دانستم اگر مستقیم بگویم نه، حکم سنگین می‌گیرم، سعی کردم با جملاتی مثل اینکه من یک دختر دبیرستانی‌ام و خجالت می‌کشم جلو دوربین حرف بزنم موضوع را منتفی کنم.»
صدور احکام سنگین برای منتقدان جمهوری اسلامی در دادگاه ویژه روحانیت، صدور حکم سنگسار و مشارکت در قتل‌های زنجیره‌ای از دیگر موارد نقض حقوق بشر توسط علی رازینی است.
بیشتر بخوانید در:
«عدالت برای ایران»:پرونده ناقض حقوق بشر: علی رازینی
http://bit.ly/1OfvR5H
«عدالت برای ایران»: بانک اطلاعاتی ناقضان حقوق بشر
http://bit.ly/1P0wNi6

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com