12347633_849089248544456_2596220935814602861_n
*در بسیاری از پرونده های سیاسی برخلاف قانون ماموران وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه از طریق تلفن اقدام به احضار متهم می کنند. محل حضور می تواند دادسرا، دادگاه یا محل های تع یینی وزارت اطلاعات باشد.مهم آن است که شخص احضار شده به آن ها گوشزد کند که می داند عمل آن ها برخلاف قانون است ولی رفتن یا نرفتن وی به شرایط شخص احضار شده بستگی دارد و بهتر است قبل از هرگونه تصمیم گیری حتما با یک وکیل حقوق بشری آشنا به پرونده های سیاسی مشورت شود.
*در بسیاری موارد این گونه احضارها به دلیل آن است که اداره اطلاعات می خواهد از فعالیت های فرد اطلاع پیدا کند یا در شرایط زمانی خاص ، فعالان سیاسی و اجتماعی را تهدید کند. در حوادث پس از انتخابات حتی در برخی موارد پس از حضور فرد احضار شده ماموران وزارت اطلاعات اقدام به بازداشت وی کرده اند.
“توصیه ما این است که در صورتی که با احضار تلفنی مواجه شدید، حتما پیش از هر تصمیمی برای رفتن یا نرفتن به جلسه بازجویی، با یک وکیل حقوق بشری که سابقه وکالت در پرونده‌های سیاسی و مدنی دارد مشورت کنید و با بررسی تمامی جوانب امر، در نهایت تصمیم خود رابگیرید. شما همچنین می توانید با مرکز مشاوره حقوقی آنلاین ما تماس بگیرید.”
برای اطلاعات بیشتر، جزوه “احضار، بازداشت سایر قرارهای تامین” را که از سوی مرکز مشاوره فعالان مدنی و سیاسی (دستگیری) منتشر شده بخوانید
http://justice4iran.org/…/wp…/uploads/2013/06/Dastgiri-1.pdf
آدرس کانال تلگرام دست‌گیری: https://telegram.me/Dastgirii

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com