مسعود کُردپور از زندان آزاد شدآژانس کُردپا: یکی از فعالین حقوق‌بشری و روزنامه‌نگار باسابقه‌ی کُردستان از زندان رهایی یافت.

بنابه گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا، روز گذشته، مسعود کُردپور پس از تحمل نزدیک به ٣ سال حبس، از زندان به خانه بازگشت.

منابع خبری کُردپا در مهاباد اعلام کردند که آقای کُردپور در صحت کامل بسر می‌برد.

مسعود کُردپور در دادگاه بدوی به اتهام “اجتماع و تبانی علیهە نظام” بە ٣ سال زندان تعزیری و بە اتهام “فعالیت تبلیغی” بە ۶ ماه زندان تعزیری و جمعا بە ٣ سال و نیم زندان محکوم شده بود که نهایتاً به در دادگاه تجدیدنظر استان آذربایجان غربی به سه سال زندان تعزیری کاهش یافت.

وی دبیر آموزش و پرورش و از مدیران آژانس مکریان می‌باشد.

مسعود کُردپور در مردادماه ٨٧ نیز از سوی نهادهای امنیتی حکومت اسلامی ایران در شهر بوکان بازداشت و بعداً بدون حضور وکیل مدافع، به اتهام “تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه و گفت و گو با رسانه‌هاى بیگانه” به یک سال حبس و تبعید به شهر تکاب محکوم شده بود.

روز هفدهم و نوزدهم اسفندماه سال ٩١، براداران کُردپور (خسرو و مسعود) از سوی نیروهای امنیتی حکومت اسلامی ایران بازداشت و بعدها به زندان‌های بوکان، ارومیه، تبریز و بوکان انتقال یافتند.

این دو روزنامه‌نگار کُرد نزدیک به ۴ ماه را در سلول اداره اطلاعات ارومیه سپری کردند.

خسرو کُردپور هم‌اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت در زندان تبریز بسر می‌برد.

بارها فعالین و نهادهای مدافع حقوق‌بشر ایرانی و بین‌المللی خواستار آزادی آن از زندان شده بودند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com