پسری که بخیه اش شکافته شدپسربچه ۴ ساله‌ای که چانه‌اش بر اثر جراحت بخیه خورده بود، به دلیل ناتوانایی والدینش در پرداخت هزینه بیمارستان، بخیه‌اش شکافته شد. پزشک و پرستار خاطی این بیمارستان دستگیر و از خدمت نیز تعلیق شدند.

صدرا زاهدپور، پسربچه‌ای که بخیه دوخته‌شده‌اش شکافته شدصدرا زاهدپور، پسربچه‌ای که بخیه دوخته‌شده‌اش شکافته شد

ششم آذرماه (۲۷ نوامبر) پسربچه چهارساله‌ای به نام «صدرا زاهدپور» به دلیل شکافتگی چانه به بیمارستان اشرفی اصفهانی خمینی‌شهر در استان اصفهان مراجعه کرد. چانه این کودک به صورت سرپایی بخیه زده شد اما چون مادرش ۱۵۰ هزار تومان هزینه بیمارستان را نداشت، به دستور پزشک بخیه‌ها شکافته می‌شوند و این پسربچه با چانه خونین روانه منزل می‌شود.

مادر این کودک موضوع را به مراجع قضایی برده و علیه بیمارستان شکایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: پزشکانی که «زیر میزی» را روی میز دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، روز یک‌شنبه ۱۵ آذر (۶ دسامبر) دادستان خمینی شهر اعلام کرد که در پی شکایت مادر این کودک، متهمان که یک پزشک و یک پرستار هستند پس از تفهیم اتهام بنا به دستور مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی، روانه بازداشتگاه نیروی انتظامی شدند.

صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران یک گزارش تلویزیونی از این خبر در شبکه اصفهان پخش کرد که در آن معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت پزشک و پرستار متخلف تا صدور حکم قطعی از اشتغال در مراکز درمانی نیز ممنوع شده‌اند.

بیشتر بخوانید: وزیر بهداشت: راهی جز خصوصی‌سازی سیستم درمانی نداریم

به گفته او دیگر اعضای کادر درمانی این بیمارستان نیز به هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری دانشگاه علوم پزشکی معرفی شدند. همچنین پرونده سوپروایزر و مسئول شیفت اورژانس بیمارستان به مراجع قضایی ارسال شده است.

بر اساس این گزارش تلویزیونی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بابت این رخداد از مردم عذرخواهی کرده و مداوای چانه «صدرا زاهدپور» کودک چهار ساله را تحت نظارت جراحان پلاستیک آغاز کرده است.

این گزارش می افزاید، مادر صدرا پرستار سالمندان و پدرش راننده تاکسی است.

«برخورد سیاسی نکنید»

پس از انتشار این خبر و انعکاس وسیع آن در میان مردم، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی نحوه انتشار این خبر را سیاسی دانست و گفت: «با توجه به نزدیک بودن انتخابات، به نظر می‌رسد پررنگ کردن این مساله در استان اصفهان نوعی مچ‌گیری از وزارت بهداشت باشد که باید طبق معمول منتظر بررسی قوه قضاییه در این حادثه ماند.»

بیشتر بخوانید: پزشکان، حریم خصوصی بیماران و درآمدی که به هر قیمتی بیشتر می‌شود

حسن صرامی‌فروشان در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت ضمن اشاره به این نکته که این‌گونه حوادث در همه جا و همه حوزه‌ها ممکن است اتفاق بیفتد اظهار داشت: «با توجه به شرایطی که حوزه بهداشت و درمان کشور طی چند سال اخیر با آن روبرو بوده، موافقان و مخالفان زیادی را درخود جای داده است لذا معتقدم این اقدام نوعی مچ‌گیری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.»

این نماینده مجلس در عین حال تاکید کرد که باید با متخلفان برخورد قضایی صورت بگیرد و گفت: «ما خواهان درنظر گرفتن اشد مجازات برای متخلفان هستیم و آن‌هایی که درپی بازی با آبروی بهداشت و درمان هستند بدانند که این مساله موضوعی نیست که بتوان حیثیت بهداشت و درمان را خدشه‌دار کرد.»

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com