اعتصاب غذای سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان در اعتراض به محکومیت ۹ سال حبس

دوشنبه, 16ام آذر, 1394

منبع این مطلب تقاطع

نویسنده مطلب:
 

مطالب منتشر شده در این صفحه نمایانگر سیاست رسمی رادیو زمانه نیستند و توسط کاربران تهیه شده اند. شما نیز می‌توانید به راحتی در تریبون زمانه عضو شوید و مطالب خود را منتشر کنید.

 

Beheshti-Panahi-Sotoudeh محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی زندانی “کانون صنفی معلمان ایران” بیش از یک هفته است که در اعتضاب غذا به سر می‌برد.

آقای بهشتی که از سوی دادگاه انقلاب تهران، مجموعا به تحمل ۹ سال حبس محکوم شده، در نامه‌ی کوتاهی که از داخل بند هفت زندان اوین منتشر کرده، با “ناعادلانه” خواندن حکم خود نوشته که از روز پنجم آذرماه در اعتراض به این حکم بار دیگر دست به اعتصاب غذا زده است.

او در این نامه خود را معلمی معرفی کرده که «۲۵ سال از عمرش را صرف تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم کرده و بیش از ۱۵ سال نیز در قالب فعالیت‌های صنفی، در خدمت فرهنگیان بوده‌ است»،

محمود بهشتی لنگرودی در ادامه ابراز امیدواری کرده که «مسوولان قضایی با شنیدن فریاد تظلم‌خواهی‌اش، نسبت به توقف اجرای حکم تا زمان اعاده دادرسی در دادگاهی صالح، علنی و با حضور هیات منصفه اقدام کنند».

وی دلیل تاخیر یک هفته‌ای در رسانه‌ای کردن اعتصاب غذایش را نیز «ایجاد فرصت برای مسوولان جهت رسیدگی به خواسته‌هایش» عنوان کرده و افزوده: «بدیهی است که مسوولیت هر اتفاق ناخوشایندی که طی دوران اعتصاب غذا متوجه اینجانب شود به عهده همه کسانی خواهد بود که ظلم مذکور را در حق من مرتکب شده‌اند و یا در برابر این دادخواهی سکوت و بی‌تفاوتی اختیار می‌کنند.»

این معلم زندانی پیش‌تر در مهرماه سال جاری نیز با خواسته‌های مشابه، دست به اعتصاب غذای خشک زده بود که بعد از شش روز و به دنبال دیداربا معاون دادستان تهران، به آن اعتصاب غذا پایان داد. او سپس تحت عنوان مرخصی طور موقت از زندان آزاد شد اما یک هفته بعد با عدم تمدید مرخصی‌اش،بار دیگر به زندان بازگشت.

این فعال باسابقه‌‌ی حقوق معلمان که در بیش از یازده سال گذشته بارها به خاطر فعالیت‌های صنفی‌اش بازداشت شده، آخرین بار روز ۱۵ شهریورماه با مراجعه‌ی ماموران دادستانی تهران به منزلش بازداشت شد. او یک روز پیش‌تر در جلسه‌ای مشنرک میان “کانون صنفی معلمان” و محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت و معاون حسن روحانی شرکت کرده و گزارشی از مشکلات صنفی معلمان ارائه داده بود.

محمود بهشتی ۵۵ ساله در جریان جنگ هشت ساله‌ میان ایران و عراق نیز به مدت دو سال در جبهه‌های جنگی غرب کشور حضور داشت.

در حال حاضر، به جز آقای بهشتی، اسماعیل عبدی، علی‌اکبر باغانی، علی‌رضا هاشمی، و رسول بداقی، چهار معلم دیگری هستند که به خاطر فعالیت‌های صنفی‌شان در زندان به سر می‌برند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com

مطلب را به بالاترین بفرستید

این مطلب خلاف آیین نامه تریبون است؟ آن را به ایمیل tribune@radiozamaneh.com گزارش کنید
Join

دسته‌بندی‌ها: تمام مطالب, حقوق بشر, صدای زندانی

برچسب‌ها: | | | |

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نظر را بنویسید.