نایب‌ رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس ولایی با اشاره به اینکه مافیای سهام عدالت اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده گفت: «طی چند‌سال آینده شاهد اتفاقات ناگواری درخصوص پرونده‌های مفاسد اقتصادی خواهیم بود».اینکه اختلاس ها نجومی ،غارت وچپاول توسط باندهای رژیم که در ادامه افشای جناح های حکومتی تا به امروز اعلام شده است «کاهی است در مقابل کوهی»؛ بی شک ابعاد وسیع تر آن در آینده روشن خواهد شد. زیرا مجموعهٔ جناح‌های قدرت در رژیم ولایی بر موضوع باز کردن بی‌رویّهٔ دروازه‌های اقتصادی کشور به روی سرمایه‌های جهانی و ادامهٔ وسیع‌تر تعدیل‌های اقتصادی نولیبرالی با دولت اتّفاق نظر دارند و نزاع‌های آینده بر سر موضوع سهم‌خواهی از ثروت  کشور خواهد بود. امّا قانون خدشه‌ناپذیر و تخطّی‌ناپذیر ”بقای نظام“ همیشه حکم کرده است و اکنون نیز حکم می‌کند که مجموعهٔ جناح‌های قدرت درون ”نظام“ با وجود رقابت‌ها و برخوردهای سنگین، سرانجام و در تحلیل نهایی می‌بایست به توازن در قدرت سیاسی و تعادل در منافع اقتصادی برسند. در این ارتباط، توجه به این وعدهٔ کنایه‌آمیز حسن روحانی خطاب به جناح‌های رقیب در سفر اخیرش به استان مازندران جالب است: ”بعد از تحریم‌ها دکان شما کساد نمی شود– نگران نباشید“.

محمدرضا پورابراهیمی افزود: عملیات اجرایی سهام عدالت به وضعیتی بسیار بغرنج در اقتصاد ایران تبدیل شده یعنی ۴۰ درصد سهام بزرگ ترین شرکت های فعال در اقتصاد کشور که عمدتاً بورسی هستند سهام عدالتی شد. یعنی ماهیت این سهام به برگ کاغذ های بی خاصیت دست مردم تغییر یافت.

وی گفت: این برگه ها نه سودی می گیرند، نه سهمی دارند و نه این که مجمع می روند و نه این که حق اعمال مالکیت به اسم سهام عدالت دارند. از طرفی سهام عدالت در دست ۲۵۰ نفر است، شبکه ای که به صورت یک شبکه مافیایی در اقتصاد کشور عمل می کند و پدر اقتصاد کشور را درآورده است.

او اشاره کرد: همین قدرت به تشکیل باند مافیایی تبدیل شده که اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده است. یعنی شرایط آنچنان بحرانی است که مجلس ترجیح می دهد دست کم به صورت موقت قدرت تصمیم گیری و مدیریت این سبد سهام به دست دولت برگردد اما در اختیار این گروه خاص قرار نگیرد.

عضو شورای بورس افزود: حتی یک نفر از این ۲۵۰ نفر عضو در شبکه به مرجعی پاسخ نمی دهد و به صورت زنجیره ای و شبکه ای همدیگر را تعیین و منصوب می کنند.

فشرده گزارش جام جم آنلاین

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com