یکی از اعضای خانواده‌ی زندانی سیاسی کُرد محمد امین عبدالهی در گفتگو با شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان اعلام کرد که صبح امروز دوشنبه ۱۳ مهرماه یک زندانی از قرنطینه‌ی زندان مرکزی بیرجند با آنها تماس گرفته و از نگهداری محمد امین عبدالهی در قرطینه‌ی خبر داده است.

به گفته‌ی این مبنع، محمد امین عبدالهی در ده‌مین روز اعتصاب خویش قرار دارد و اعلام کرده تا زمانی که درخواستهای وی برای انتقال به زندان بوکان یا مهاباد و اعزام به مرخصی وی موافقت نشود به اعتصاب خویش ادامه خواهد داد و این سبب نگرانی خانواده در خصوص وضعیت سلامتی ایشان شده و این عضو خانواده از مجامع بین المللی درخواست کرد در قبال وضعیت اعتصاب این زندانی سیاسی که برای ۵مین بار است که زندان او بدون حکم قضایی تغییر می‌کند و فشارها وارده، سکوت نکنند.

این منبع در ادامه افزود،ساعت ۴ صبح روز دوشنبه ۶ مهرماه مسئولین زندان طبس محمد امین عبدالهی که در سومین روز اعتصاب غذای خویش قرار داشت را فراخوانده و بدون اطلاع قبلی به این زندانی سیاسی اعتصابی اعلام کرده که به دستور دادستان مهاباد وی را باید به زندان مرکزی بیرجند تبعید خواهند کرد و بدون اینکه اجازه جمع‌اوری وسایل شخصی را به وی بدهند او را از بند داخل زندان به محوطه منتقل کرده که به دلیل مقاومت این زندانی سیاسی ماموران زندان او را مورد ضرب و شتم قرار دادند. ماموران اعزام دادگستری طبس وی را تحویل گرفته و به زندان مرکزی بیرجند منتقل می‌کنند و با وجود گذشت ۸ روز از این انتقال و تبعید غیرقانونی، این زندانی سیاسی از حق تماس با خانواده محروم بوده و تا صبح امروز خانواده‌ی از سرنوشت وی بی‌اطلاع بودند تا اینکه یکی از زندانیان قرنطینه‌ی زندان بیرجند با خانواده تماس گرفته و خبر از نگهداری او با دست بند و پابند در زندان بیرجند داده است.

این مبنع در پایان افزود که از اوایل سالجاری جاری این سومین بار است که این زندانی سیاسی اقدام به اعتصاب غذا می‌نماید. در مردادماه وی به مدت ۵ روز اقدام به اعتصاب غذا نموده بود که در نهایت با قول مساعدت رئیس زندان و دادستان طبس مبنی بر قبولی درخواست مرخصی‌اش به اعتصاب خویش پایان داده بود.

محمد امین عبدالهی شهروند بوکانی در پاییز سال ۸۴ در منزل خویش توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد و در زمستان سال ۸۵ به اتهام محاربه از سوی شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب مهاباد به ۱۸ سال زندان و تبعید به زندان طبس محکوم شد. این زندانی در این مدت در زندانهای سردشت، مهاباد، ارومیه و طبس تحمل حبس نموده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com