مجله‌ی اقتصادی معتبر “فوربز” (Forbes) میزان تقریبی ثروت ۲۰ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ امریکا از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات را منتشر کرد.

THE CANDIDATES AND THEIR NET WORTH

“فوربز” برای به دست آوردن ارزش خالص دارایی‌های این افراد، اسناد مختلفی شامل اطلاعات مالی ارائه‌شده به کمیسیون انتخابات فدرال امریکا، لیست دارایی‌ها، اسناد وام مسکن، و فرم‌های مالیات را بررسی کرده است.

در این فهرست همان‌طور که انتظار می‌رفت، دانلد ترامپ، سرمایه‌دار و کاندیدای پیش‌رو و جنجالی حزب جمهوری‌خواه با فاصله‌ای زیاد در صدر قرار دارد. میزان سرمایه‌ی خالص آقای ترامپ، ۴/۵ میلیارد دلار است.

در جای دوم، کارلی فیورینا، مدیرعامل سابق کمپانی اچ.پی (HP) با ۵۸ میلیون دلار قرار دارد. خانم فیورینا در بیش از ۱۰۰۰ شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

جایگاه سوم این لیست نیز در اختیار هیلاری کلینتون، بانوی اول و سناتور اسبق، و وزیرخارجه پیشین امریکا با ۴۵ میلیون دلار است. این میزان ثروت خانم کلینتون در حالی است که پس از پایان ریاست جمهوری بیل کلینتون در سال ۲۰۰۱، کلینتون‌ها از نظر مالی در وضعیت بسیار بدی قرار داشتند و میلیون‌ها دلار را برای دفاع از خود در رسوایی‌های “وایت‌واتر” و “لوینسکی” کرده بودند. با این وجود، آن‌ها در ۱۴ سال گذشته، از شهرت سیاسی خود برای ایجاد ثروت استفاده کردند. کلینتون‌ها تنها در سال ۲۰۱۴، ۲۸ میلیون درآمد داشتند که بیشتر آن، از طریق سخنرانی‌ها، نوشته‌ها، و مشاوره‌های‌شان به دست آمده است.

“لینکلن چیفی” (سناتور اسبق جمهوری‌خواه و فرماندار پیشین دموکرات ایالت رود آیلند)، “بِن کارسِن” (جراح مغز و اعصاب بازنشسته)، “جب بوش” (فرماندار پیشین جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا)، “جورج پتاکی” (فرماندار پیشین جمهوری‌خواه ایالت نیویورک)، “جان کیسیک” (فرماندار جمهوری‌خواه ایالت اُهایو)، “مایک هاکبی” (فرماندار سابق جمهوری‌خواه ایالت آرکِنسا)، و “جیم گیلمور” (فرماندار جمهوری‌خواه پیشین ایالت ویرجینیا) نفرات چهار تا ده این فهرست هستند.

اما در پایین این فهرست، “مارتین اومالی”، فرماندار پیشین ایالت مریلند از حزب دموکرات قرار دارد که میزان دارایی خالصش صفر اعلام شده است. او اگرچه درآمد سالانه‌ی ۶۰۰ هزار دلاری از محل سخنرانی‌هایش دارد اما تقریبا تمام درآمدش، صرف پرداخت وام تحصیلی فرزندان و وام مسکن می‌شود.

مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا نیز که یک پله بالاتر از اومالی قرار گرفته، درآمد خالصش از سوی “فوربز”، ۱۰۰ هزار دلار تخمین زده شده که ناشی از بدهی‌های زیاد او به خاطر وام دانشجویی و مسکن است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com