همزمان با هفته‌ی گردشگری و به مناسبت روز جهانی صلح و جهانگردی «همایش ایران؛ سرزمین صلح، سرزمین مهر» در مجموعه‌ی فرهنگی سعدآباد برگزار می‌شود.

IMG_20150922_220333
ما به صلح باور داریم زیرا جنگ را تجربه کردیم! «همایش ایران؛ سرزمین صلح، سرزمین مهر» با هدف حفظ میراث فرهنگی، احیای صنایع دستی و توسعه‌ی گردشگری پایدار در سایه‌ی صلح، در تاریخ ششم مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در تالار همایش کاخ ملت، واقع در مجموعه‌ی فرهنگی سعدآباد برپا می‌شود. در این همایش، که به‌کوششِ «انجمن برپاداران درفش کاویانی» و با حمایت «معاونت سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ـ دفتر امور مجامع و تشکل‌ها» برگزار می‌شود، شماری از مسؤولان ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، نمایندگان سازمان ملل متحد در تهران و هم‌چنین نمایندگان کرسی حقوق بشر یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی حضور دارند.
در این همایش که با سخنرانی استاد فریدون جنیدی، پژوهشگر تاریخ و فرهنگ ایران، همراه است همچنین دبیران و مسؤولان سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صلح حضور خواهند داشت. موسیقی و نقالی و تقدیر از شخصیت صلح ایران (جناب آقای دکتر ظریف) از دیگر برنامه‌های «همایش ایران؛ سرزمین صلح، سرزمین مهر» است.
گفتنی است، این همایش پیش‌درآمد جشنواره و نمایشگاه بزرگ «ایران؛ سرزمین صلح، سرزمین مهر» خواهد بود که در تاریخ یکم تا هشتم دیماه سال جاری برگزار می‌گردد. «دیده‌بان یادگارهای فرهنگی و طبیعی ایران» و «شرکت تعاونی گردشگری ققنوس آریایی» از همکاران برگزاری همایش یادشده هستند.
حضور برای فعالان حوزه‌های یادشده آزاد است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com