ترجمه Sans nom-2پایا: روزگارى هیچ کس نمی توانست تصور کند که بر روی تخت خواب خود و یا در زمان صرف صبحانه، همزمان به بازار بزرگی وارد شده، کالاهای خود را انتخاب  و ازهمانجا اقدام به خرید آنها کند.

کسی تصور آن را هم نداشت که روزی برای خرید کالا و پرداخت پول و تحویل آن در منزل لازم نباشد از خانه خارج شده و تن به ترافیک خیابان ها و شلوغی متروها داد.

امروز اما این اتفاق افتاده و به مدد تکنولوژی پیشرفته و امکانات بالقوه اینترنتی، نه تنها بسیاری از خرید ها بر روی کامپیوتر انجام می شود، بلکه تلفن های همراه، خود جایگاهی ویژه یافته و در مترو، خیابان، محل کار و یا هنگام تماشای تلویزیون، می توان هر آنچه لازم است را به آسانی تهیه نمود.

اما اینکه در چه کشورهایی این تکنولوژی به شکل مدرن و صحیح آن انجام میشود و یا اینکه چه مقدار درآمد نصیب آنها خواهد شد، خود بحث مفصلى مى طلبد.

در میان آمارهایی که در اروپای مرکزی منتشر شده، ارقام مربوط به کشور فرانسه بیش از دیگر کشورها نظر برخی کارشناسان را جلب کرده است. چرا که بر اساس گزارش های منتشر شده، تجارت الکترونیک در این کشور، رکوردهای جدید را شکسته و آینده روشنی را به تصویر
می کشد.

اگر چه این اتفاق برای برخی از صاحبان تجارت و سرمایه ای که نتوانستند، خود رابا شرایط جدید وفق دهند، بسیار گران تمام شده و حتی کار را به ورشکستگی وتعطیلی واحدهای سنتی در بازار آنها کشانده، اما هستند بسیاری از کاسبان وعرضه کنندگان کالا و خدمات که برای حفظ سرمایه های خود، در کنار واحدهای فروش و عرضه شیک در مرکز شهر، اقدام به فروش کالاهای خود بر روی اینترنت نموده ونمایشگاه های خود را نیز در سطح شهر
حفظ می کنند.

بر همین اساس پس از پایان سال میلادی ۲۰۱۴، یک مرکز مطالعاتی فرانسه، درگزارشی ضمن اشاره به آنچه در تجارت الکترونیک این کشور اتفاق افتاده است، به میزان رشد آن پرداخته و به گزارش این مرکز تحقیقاتی، کشور فرانسه به عنوان یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک در جهان، سال ۲۰۱۴ را با رقمی معادل ۵۷  هزارمیلیارد یورو پشت سر گذاشته است.

این بررسی سالانه تجارت الکترونیک در فرانسه؛ که توسط فدراسیون فواد (Fevad) منتشر می شود، اقدام به جمع آوری اطلاعاتی کرد که بر اساس آن، آماری به نمایندگی از حدود ۱۵۷۰۰۰ وب سایت جمع آوری شده است.

افزایش یازده درصدی فروش اینترنتی

به گزارش این مرکز مطالعاتی، سال گذشته، فروش اینترنتی کالا و خدمات درفرانسه رشد بسیارى داشته و این روند باعث کاهش سرعت انجام مبادلات و کم شدن فاصله میان عرضه و تقاضا شده است.

به نوشته فواد (Fevad) در مجموع تجارت اینترنتی این کشور در سال گذشته به رقم۵۷ هزار میلیارد یورو رسید که بیانگر رشد ۱۱ درصدی تجارت اینترنتی طی سالگذشته و همچنین رشد ۱۵ درصدی تعداد معاملات انجام شده است.

بنابراین گزارش ها و همچنین با توجه به روند روبه رشد تجارت الکترونیک در این کشور اروپایی، نتایج پیش بینی شده، بیش از حد انتظار بوده و حتی می توان به رقمی معادل ۱۱۴ هزار میلیارد یورو در مدت مشابه امسال نسبت به سال گذشته امیدداشت که میزان ۱۳ درصد رشد را در بر خواهد گرفت.

این گزارش همچنین معتقد است که فرانسه باید موقعیت خود را به عنوان بازار تجارت الکترونیک سوم در اروپا یعنی پس از انگلستان و درست پشت سر آلمان به عنوان رتبهE-بازرگانی قاره سبز حفظ کند.

گزارش سه ماهه اول ۲۰۱۵

این فدراسیون همچنین در آخرین گزارش خود در پایان سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ ازافزایش ۱۴ درصدی و در عین حال قدرتمند معاملات و تجارت الکترونیک در کشورفرانسه
خبر داد.

به نوشته  فواد (Fevad) این رشد طی سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ بیش از انتظارات بوده و به رقمی معادل ۱۵۲ هزار میلیارد یورو رسیده است که علی رغم بیان رشد ۱۳,۷ درصدی ارزش معاملات، میزان داد و ستدهای انجام شده توسط سیستم دیجیتالی رادر این مدت بیش از ۱۸ درصد عنوان کرد که بیانگر انجام ۲۵ معامله در هر ثانیه است.

بیشترین حق انتخاب و بیشترین حق خرید

بنابراین گزارش، تعداد سایت های فعال خرده فروشی با رشد سالانه ۱۴ درصدی روبرو بوده در حال حاضر به تعداد ۱۶۴۲۰۰ سایت تجاری مشغول به فعالیت هستند.

این فدراسیون در گزارش خود، همچنین نسبت به افزایش روند تجارت الکترونیک تاپایان سال ابراز خوشبینی کرد و معتقد است که استقبال از عرضه کالا و خدمات درشبکه های اینترنتی و مخابراتی بیش از پیش رشد کرده و فرانسه نیز در این ارتباط یکی از چند کشور برتر جهان خواهد بود.

به نوشته این گزارش، کارول دلگا، یکی از معاونان اقتصادی دولت فرانسه با اشارهبه این ارقام گفته بود: «من امیدوارم که تجارت کالاهای سنتی ما در پی ایجادتغییرات اجتماعی و اقتصادی و همچنین پیشرفت های تکنولوژیکی، قابلیت دسترسی آسان تر را پیدا کند.»

وی همچنین  نرخ دیجیتالی شدن کسب و کار را در حال حاضر نسبت به روش های مستقل و پیشین، پایین دانست و افزود: «با اینحال ما همچنین می بینیم که روند رشد وتوسعه در این مورد، یک فرصت بسیار خوب برای افزایش فعالیت ها و کسب موفقیتهای تجاری است.»

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com