دکتر حسین رفیعی عضو شورای فعالان ملی مذهبی که هم اکنون در بند ۸ زندان اوین به صورت غیر قانونی در حبس است در یاداشتی از عملکرد دادستانی تهران در مورد پرونده اش انتقاد و خاطرنشان کرده است معاون حقوقی داستانی تهران حکم سال ۱۳۸۲ را که به استناد به آن برخی از فعالان ملی مذهبی را بازداشت کرده اند فاقد مبنای حقوقی دانسته و تاکید کرده زندانیان باید آزاد شوند اما دادستانی به این حکم توجهی نکرده است.
rafee-hosein1-495x330

همچنین دکتر رفیعی در نامه ای به کوتاه به دادستانی کل کشور نوشته است:”
دادستان محترم کل کشور،
جناب آقای رئیسی،
با سلام و احترام
از ۲۶ خرداد ۹۴ به طور غیرقانونی در زندان هستم. چه کسی پاسخگوی این قانون شکنی آشکار می باشد؟
حسین رفیعی- بند ۸ زندان اوین – ۶ شهریور ۱۳۹۴

به گزارش ملی مذهبی متن کامل یادداشت دکتر رفیعی در مورد رویکرد غیر قانونی دادستانی تهران به شرح زیر است:

وزارت اطلاعات در شهریور ۱۳۹۲ از دادسرای اوین می خواهد که بر علیه من پرونده سازی کند. بازپرس شعبه ۲ اوین به دلیل فقدان مستندات قرار منع تعقیب صادر می کند. مجددا، وزارت اطلاعات، در تیرماه ۱۳۹۳ از دادستان تهران مجوز بازرسی منزل شخصی من را و البته بدون مستندات قانونی، می گیرد تا پرونده سازی کند. این پرونده سازی به کمک دادستان تهران انجام و شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست آقای صلواتی و با انشای وزارت اطلاعات، حکم ۶ سال زندان می دهد.
در حالیکه این پرونده ظاهرا روال خود را طی می کند، باز وزرارت اطلاعات از دادستان مجوز بازداشت غیرقانونی من را مربوط به پرونده سال ۱۳۸۲ که شامل مرور زمان شده است، می گیرد!
از ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ که با تلفن شخصی بدون هویت (که کارمند وزارت اطلاعات بود) از من خواسته شد که به دایره اجرای احکام زندان اوین مراجعه کنم تا ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ که بدون حکم و به شکل آدم ربایی در خیابان بازداشت شدم، وکلای من بارها با تسلیم لوایح قانونی، اجرای حکم سال ۱۳۸۲ را غیرقانونی اعلام کردند و آن را شامل مرور زمان دانستند و تقاضای لغو حکم بازداشت من را داشتند.
آقای جعفری دولت آبادی توجه نکردند! از ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۴ مجددا وکلایم با نوشتن لوایح جدید ، درخواست خود را تکرار کردند. بالاخره آقای دادستان با تاخیر بی دلیل، از معاونت حقوقی خود، جناب آقای دکتر جهانی، در خواست اظهار نظر کردند. آقای دکتر جهانی با صراحت نوشتند که “این حکم شامل مرور زمان شده و زندانیان باید آزاد شوند”. نزدیک به دو ماه از این اظهار نظر می گذرد و آقای دولت آبادی، همچنان تعلل می کند و از اجرای قانون سرباز می زند!
آقای دولت آبادی، حکم بازداشت من را که مربوط به پرونده سال ۸۲ است و بازرسی از خانه ام در ۹ تیرماه ۹۳ را بر خلاف قانون و به توصیه وزارت اطلاعات صادر کرده و هم اکنون هم به نظر می رسد با همان توصیه های غیرقانونی از لغو این حکم غیرقانونی خودداری می کند. دادستان تهران به هر دلیلی تابع و مطیع کسانی شده اند که جز با نقض قانون و توسل به ابزار زور و سرکوب و به تمسخر گرفتن قانون و استقلال قاضی و لطمه شدید به حیثیت کشوری متمدن، هنری ندارند.
جناب آقای دولت آبادی! عاملان و آمران این احکام غیرقانونی ، شما را “مامور” و “معذور” کرده اند و علاوه بر اینکه در سطح جهانی جمهوری اسلامی را به عنوان ناقض حقوق بشر، حقوق شهروندی و قانون اساسی و کشوری که دادستانش بی دادگری می کند، معرفی می نمایند، خود شما را هم به عنوان انسان، از خود بیگانه کرده و در شرایط دیگری همچون سلف شما، قربانی خواهند کرد. عبرت بگیرید. بی دادگری نکنید.
حسین رفیعی- بند ۸ زندان اوین
۸ شهریور ۱۳۹۴
” کلیه اعتراضات من به بازرسی خانه ، رفتار غیر قانونی و غیر شرعی ماموران وزارت اطلاعات، مضحکه ای به نام رای آقای صلواتی، پاسخ من به این رای ، لوایح قانونی در اعتراض به صدور حکم بازداشت ، در سایت شخصی من (http://www.mhrafieefanood.com/) در دسترس عموم می باشد.”

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com