برای کارگاه فارسی­سازی نرم­افزارهای مرتبط با آزادی اینترنت در این آخر هفته (جمعه و شنبه ۲۸ و ۲۹ اگوست) در آمستردامهلند با ما همراه شوید.

localization lab

ورک­شاپ بومی­سازی نرم­افزارهای مرتبط با آزادی اینترنت به همت Localization Lab و با هم­یاری رادیو زمانه و بنیاد بارو این آخر هفته در آمستردام برگزار می­شود. جمعیت فارسی­زبانان هلند در این جلسه­ها سعی خواهند کرد تا نرم­افزارهای مربوط به حفظ حریم خصوصی٬امنیت آنلاین و فیلترشکن را ترجمه کنند و روش کارکردن بهتر با این نرم­افزارها را فرا بگیرند.

ما در این جلسات سعی خواهیم کرد تا نرم­افزارهای قفل­گذاری٬ فیلترشکن و امنیت آنلاین مانند Bitmask, ChatSecure, Martus, Pixelkont و Ostel, ObscureCam و همچنین Panic Button, Orweb, InformaCam, Orfox, Checkey, SecureReader و LocationPrivacy را به فارسی ترجمه کنیم و روش کار با آن­ها را بیاموزیم.

این روند به جامعه فارسی­زبان که هر روز بیش از پیش از طریق گوشی­های همراه از اینترنت استفاده می­کند کمک می­کند تا به بسیاری از نرم­افزارهای مهم برای امن ماندن و استفاده آزاد از اینترنت دسترسی داشته باشد و بتواند به صورت امن و قفل­گذاری شده از طریق چت٬ متن٬ صدا و تصویر با دیگران در ارتباط باشد.

در اولین روز کارگاه (جمعه ۲۸ اگوست) بنا به بیشترین درخواست بر روی نرم­افزارهای Tor Browser و Pidgin کار خواهیم کرد.

برای شرکت در این کارگاه لازم نیست که برنامه­نویس باشید و یا در زمینه امنیت و حفظ حریم خصوصی در اینترنت فعال باشید! تنها لازم است که هدف مثبت برای تقویت آزادی اینترنت داشته باشید و بخواهید در کنار ما از موسیقی خوب٬ غذای لذیذ و همراهی با سایرین لذت ببرید.

لطفن تقاضای شرکت در کارگاه را تا روز پنجشنبه ۲۷ اگوست به نشانی dkaurin@riseup.net ارسال کنید. لطفن در متن ایمیل کمی در مورد خود شرح دهید و اشاره کنید که در کدام یک از روزها (فقط شنبه٬ فقط یک­شنبه یا هر دو روز) مایل به شرکت در ورک­شاپ هستید.

این کارگاه در مرکز شهر آمستردام برگزار خواهد شد. نشانی دقیق و راه­های دسترسی به محل کارگاه را در پاسخ به ایمیل درخواست برای شما ارسال خواهیم کرد.

لطفن توجه کنید بودجه­ی محدودی برای پوشش دادن هزینه­های رفت و آمد از سایر شهرهای هلند به محل کارگاه وجود دارد. در صورت تمایل به دریافت این مبلغ٬ لطفن در ایمیل خود اشاره کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com