یکی از اعضای خانواده زندانی سیاسی کُرد بهروز آلخانی به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت صبح امروز سه شنبه ۳ شهریور ماه بهروز الخانی از بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه به سلولهای انفرادی منتقل شد و بعد از اطلاع خانواده از این انتقال ناگهانی، فوری خانواده از سلماس به درب زندان مراجعه کرده و خواستار تعیین سرنوشت فرزندشان می‌شوند که نهایتا از سوی مسئولین زندان به آنها اعلام شده که حکم اعدام فرزندشان ساعتهای اولیه فردا چهارشنبه اجرا خواهد شد و آنها می‌توانند برای آخرین بار با او ملاقات نمایند.

به گفته‌ی این منبع در حوالی ساعت ۱۵:۳۰ تعدادی از اعضای خانواده موفق به دیدار با وی شده‌اند و طبق ادعای مسئولین زندان این زندانی سیاسی در ساعات آینده اعدام خواهد شد. هم‌اکنون نیز تعدادی زیادی از اعضای خانواده و بستگان این زندانی در مقابل زندان مرکزی ارومیه تجمع کرده و خواستار توقف اجرای حکم اعدام وی هستند.
منابع نزدیک به این خانواده به شبکه گفتند که اعضای خانواده و تجمع کنندگان مورد تهدید به بازداشت قرار گرفته و تلفن اعضای خانواده برای تماس با خارج از کشور مسدود شده است ولی همچنان این تجمع ادامه دارد.

بهروز آلخانی فرزند فارس متولد ۱۳۶۴ ساکن سلماس در تاریخ ۷ بهمن ماه سال ۸۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شهر سلماس بازداشت شد. وی به مدت ۱۹ ماه در بازداشتگاهای اداره‌ی اطلاعات شهر سلماس، خوی و ارومیه نگهداری شده و به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر با پژاک و ترور دادستان خوی مورد بازجویی قرار گرفت.بازجویان امنیتی برای گرفتن اعتراف او را مورد انواع شکنجه‌های فیزیکی و روانی مثل تهدید به اعدام، شلاق زدن، شک الکتریکی، آویزان کردن و .. قرار دادند و شدت آنها به حدی بوده که وی بعد از انتقال به زندان دچار مشکلات روحی و روانی شده بود.
در تاریخ ۲۳ مهرماه سال ۹۰ در جلسه‌‌ی چند دقیقه‌‌ای با حضور وکیل تسخیری یدالله حصاری ، نماینده دادستان و نماینده اداره اطلاعات شهر ارومیه شعبه یک دادگاه انقلاب شهر ارومیه به ریاست قاضی چابک بهروز آلخانی را به اتهام محاربه از طریق همکاری موثر با پژاک و ترور دادستان خوی به اعدام محکوم کرد و در اتهام نگهداری اسلحه‌یی که هرگز وجود نداشته به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.
حکم بعد از اعتراض به دیوان عالی کشور ارسال و در آنجا نقض گردید و بار دیگر ب دادگاه ارومیه ارسال که در آنجا نیز مجددا حکم اعدام صادر شد و دوباره بعد از اعتراض حکم به دیوان عالی کشور ارسال شده بود ولی تاکنون این حکم از سوی دیوان عالی کشور تایید نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com