برخی از مدعیان اپوزیسیون که ادعای وطن پرستیشان گوش فلک را کر می‌کند برای رسیدن به آلاف و علوفی! از خاخام‌های یهودی هم یهودی‌تر شده‌اند. امروز در خبر‌ها آمده بود؛ سیصد و چهل خاخام یهودی آمریکا، با ارسال نامه‌ای از کنگره این کشور خواسته‌اند توافقنامه اتمی میان ایران و شش کشور را به تصویب رساند. اما شمار اندکی خارج نشین به نام اپوزیسیون که در سواحل عافیت کنگر خورده ولنگر انداخته‌اند؛ کسب و کار، قوت روزمره و هویتشان! به ادامه بحران چند دهه گذشته پیوند دارد، به بهانه‌های گوناگون مخالف این توافقنامه می‌باشند.

usa_deal
این گروه به نام مخالفت با جمهوری اسلامی، به عنوان زندانیان سیاسی و عقیدتی سابق، خانواده اعدام شدگان و خانواده زندانیان سیاسی و عقیدتی کنونی هم صدا با دلواپسان درون کشور، دلالان تحریم، نئوکان‌های جنگ طلب آمریکایی، اعراب خلیج فارس و دلواپسان خارجی چون آقای نتانیاهو، یاهو گویان! با خواندن اورادی از تلمود و زبور به چله نشسته، عاجزانه از کنگره آمریکا درخواست می‌کنند که توافقنامه را تصویب نکند و به ادامه تحریم‌ها علیه ایران بپردازد.

این جماعت تغییر وطن داده! ذوب شده دردلار‌های آمریکایی و ریال‌های عربی و وعده‌های لابی‌ها به امید واهی جنگ و حمله بیگانگان به ایران و واژگونی جمهوری اسلامی، از هم اکنون جُبه‌های پادشاهی، رئیس جمهوری، وزارت، سفارت و وکالت را آماده کرده و در انتظار معجزه عصای موسی خود را آماده پرواز پیروزی بسوی ایران کرده است.
چند سال پیش در جایی چند تن ایرانی به دور هم گرد آمده بودند و بحث بر سر آن بود که شماری از این آدم‌ها که ادای اپوزیسیون را در می‌آورند، هدفشان از خود مطرح کردن این است که اگر رژیم جمهوری اسلامی سرنگون شد این‌ها به‌‌ همان پست و مقام‌هایی که چند خط بالا‌تر اشاره کردیم دست یابند، ناگاه یکی از میان آنان که واقع بین بود گفته است: «نه بابا کجای کارید؟ این‌ها به یک بقالی هم راضی هستند».
هنگامی که حسنی مبارک رئیس جمهور مصر برکنار شد و به زندان رفت، گروه اخوان المسلمین برای مدتی به جای او نشست روزی حسنی مبارک به یکی از ملاقات کنندگانش گفته بود این همه ریش و پشم به چه درد مصر می‌خورد، این‌ها حتی قادر نیستند یک دکه سیگار فروشی را اداره کنند.
خوب شد حسنی مبارک این جماعت اپوزیسیون ایران را ندیده است وگرنه سر به صحرای سینا می‌گذاشت.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com