یک منبع داخلی در زندان مهاباد به شبکه‌ی حقوق بشر کُردستان گفت که ظهر امروز دوشنبه ۲۶ مردادماه صدها زندانی در اعتراض به وضع محدودیتهای جدید اعمال شده از سوی رئیس جدید زندان اقدام به اعتصاب عمومی کرده و بیش از ۵۰۰ زندانی مرد و ۳۰ زندانی زن در بند نسوان این زندان در این اعتصاب شرکت کرده و هم‌اکنون اعتصاب عمومی کل زندان مهاباد را فرا گرفته است.

به گفته‌ی این منبع بعد از انتصاب رئیس جدید زندان حسین‌پور در طی چند ماهه گذشته، او اقدام به اعمال محدویتها جدید کرده و در اولین اقدام ملاقات حضوری زندانیان که قبلا دو هفته یک بار انجام میشد هم‌اکنون قطع شده و تنها با موافقت خود رئیس زندان آن هم بعد از حدالقل یک ماه انجام می‌شود. کارگاه زندان که در محوطه‌ی زندان بوده و تعدادی از زندانیان در آن مشغوا کار بوده و هم برای کمک مالی و هم یادگیری حرفه موثر ثمر بوده تعطیل شده است. همچنین وضعیت بهداری زندان محدودتر شده و اعزام زندانی مریض به بهداری در حالت فوری قطع شده و تنها تا زمانی که نویت بهداری بند باشد امکان اعزام زندانی به بهداری خواهد بود و غیر از تجویز مسکن هیج رسیدگی پزشکی دیگری برای زندانیان انجام نشده است.

این منبع در ادامه افزود که در آخرین مورد نیز ساعت کار فروشگاه زندان به روزی یک ساعت کاهش پیدا کرده و رئیس زندان اعلام کرده که دیگر برق اتاقهای همه بندها را از ساعت ۲۳ هر شب تا وقت اداری روز بعد قطع خواهد کرد و این سبب شروع اعتراض گسترده‌ی زندانیان شده است.

این منبع در پایان افزود بعد از شروع اعتراضات رئیس زندان اقدام به احضار تعدادی از زندانیان کرده و تهدید کرده در صورت تداوم این اعتراضات زندانیان هماهنگ کننده این اعتراض و اعتصاب عمومی را تبعید خواهد کرد. هچنین أشپزخانه داخلی بند نیز بعد از شروع اعتصاب که با تحویل نگرفتن غذای رسمی زندان، آغاز شده بود را بسته است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com