با توجه به بحران سیاسی در ترکیه که دلیل اصلی آن سیاست‌های این کشور در قبال تحولات منطقه، می‌توان گفت که ترکیه در آستانه از دست دادن ۳۰ میلیارد دلار عایدات ارزی ناشی از صنعت گردشگری قرار دارد.

به گزارش کوردپاریز، عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیل‌گر عرب مقیم لندن در مقاله‌یی برای پایگاه اطلاع رسانی رای الیوم با اعلام این مطلب نوشت: ترکیه و آمریکا توافق کرده‌اند که آنکارا با آزادی کامل به نابودی حزب کارگران کردستان (پ ک ک) و شاخه های آن در عراق و سوریه بپردازد و در مقابل ترکیه با جدیت در جنگ بر ضد داعش مشارکت کند.
عطوان با اشاره به چند عملیات تروریستی اخیر در ترکیه، افزود: بدون شک چنین اقدامات تروریستی امنیت و ثبات این کشور را تهدید می‌کند، اما خطرناک‌تر از آن، نگرانی ۳۵ میلیون گردشگری است که سالانه به ترکیه سفر می‌کنند و در حدود ۳۰ میلیارد دلار درآمد برای آنکارا دارند.
وی اضافه کرد: بسیاری از گزارش‌های خبری تاکید می‌کند که نیروهای ارتش ترکیه در حال حاضر آماده برای یک حمله گسترده علیه داعش و پ‌ک‌ک در حومه شمالی حلب می‌شوند. مسوولان ترک اعلام کرده‌اند که در کنار آمریکا به جنگ با داعش و پ‌ک‌ک ادامه خواهند داد.
وی افزود: چهار بمب گذاری اخیر صورت گرفته در ترکیه ممکن است یک پیام هشدار و یا پاسخ به آمادگی این کشور برای حمله به داعش باشد، هر چند مقامات ترک ‘جبهه آزادیبخش انقلابی خلق’ را مسؤل حمله به کنسولگری آمریکا و پ‌ک‌ک را مسئول حمله در شرق این کشور دانسته‌اند.

منبع : میزبان

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com