n00002492-b
به گزارش شبکه خبری سی بی سی کانادا : رهبر حزب لیبرال کانادا اظهار داشت اگر این حزب در انتخابات آتی فدرال این کشور به پیروزی دست یابد، سیاست گذشته دولت محافظه کار را کنار گذاشته و روابط دیپلماتیک خود را با ایران عادی می کند.

جاستین ترودو گفت: من امیدوارم که بتوانیم بار دیگر نمایندگی خودمان را در ایران بازگشایی کنیم؛ البته باید بگویم که من نگرانی های امنیتی را که منجر به تعطیلی سفارت شد درک می کنم اما مطمئن هستم که راه هایی برای تعامل مجدد با تهران وجود دارد.

دولت محافظه کار استفان هارپر نخست وزیر کنونی کانادا در سال ۲۰۱۲ و با ادعای اینکه نگران امنیت کادر دیپلماتیک خود است، سفارتش در تهران را بست. این اتفاق در حالی رخ داد که هزاران نفر از اتباع ایرانی در کانادا زندگی می کنند و نیاز به خدمات کنسولی دارند.

ترودو با یادآوری مذاکرات جاری هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان گفت که به موفقیت این مذاکرات و رسیدن دو طرف به یک توافق خوب، محتاطانه خوش بین است.

رهبر حزب لیبرال کانادا همچنین تاکید کرد که در صورت پیروزی حزبش در انتخابات آتی این کشور، اتاوا به همکاری در عملیات نظامی علیه داعش در عراق و سوریه پایان خواهد داد. وی افزود اجازه نخواهد داد تا جنگنده های کانادایی در منطقه باقی بمانند و آنها را نیز به کشور بازخواهد گرداند.

ترودو در عین حال خاطر نشان کرد که با حضور نیروهای نظامی کانادا برای آموزش نیروهای عراقی مخالفتی ندارد و این افراد می توانند به کار خود ادامه دهند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com