*لطفا با دقت تا آخر بخونید*
ارزش حداقل یکبار خوندن رو داره.

دموکراسی سفید چیست؟
دموکراسی سفید نوعی دموکراسی است که در آن تصمیمات بر مبنای خواست اکثریت مردم صورت میگیرد منتها تصمیمات مردم توسط افرادی معدود بوسیله ابزارهای مختلف مانند رسانه ها کتترل میشود.چیزی که دقیقا در ایران امروز اتفاق افتاده است.
در دموکراسی سفید مردم در انتخاباتها و رفراندوم های مختلف شرکت میکنند و به چیزی که میخواهند رای میدهند اما خبر ندارند که تفکری که دارند نیز حتی توسط افراد دیگری کنترل و مدیریت میشود.
در ایران تمامی رسانه ها اعم از روزنامه ها،رادیو و تلویزیون در اختیار حکومت فعلی هستند و ارائه کوچکترین نظریات مخالف با این حکومت در این کشور ممنوع است و گویندگان این گونه نظریات هم به مجازات های سنگین از زندان تا اعدام محکوم میشوند.
در واقع حکومت فعلی توانسته با ایجاد یک قطب تفکری در کشور به بهترین شکل خود را پایدار نگه دارد.
حکومت از طریق رسانه ها هرگونه تفکری را که بخواهد بر ذهن مردم می نشاند و بدون ایجاد هرگونه تنش و درگیری بیرونی تصمیمات دیکتاتوری گونه خود را بر آنها تحمیل میکند.در صورتیکه مردم با شرکت در رفراندوم ها اینگونه تصور میکنند که آزادانه انتخاب کرده اند در صورتیکه بصورت نامرئی تفکر آنها نیز توسط حکومت دستکاری شده است.
از دیگر ویژگی های دموکراسی سفید موضوع چرخش قدرت است بگونه ای که قدرت بصورت مطلق و نیمه دیکتاتوری به یک نفر یا چند نفر ختم میشود و تصمیم گیری اکثریت در آن عملا بی تاثیر است.

در ایران مردم هر چهار سال یکبار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت میکنند و به خیال خودشان آزادانه رئیس جمهور خود را انتخاب میکنند در صورتیکه کاندیداهای این انتخابات توسط گروهی تحت عنوان شورای نگهبان انتخاب میشوند که خود شورای نگهبان توسط لیدر(رهبر) ایران انتخاب شده اند!بنابراین کاندیداها فقط کسانی هستند که موافق حکومت فعلی میباشند و فقط در جزئیات بسیار کوچک با هم اختلاف دارند.

مثال دیگر انتخاب خود رهبر ایران است.رهبر اصولا یک قدرت مطلق در حکومت ایران به حساب می آید و علاوه بر قدرت مطلق سیاسی دارای قدرت مذهبی و تقدس بیش از حدی در میان مردم میباشد.مردم ایران رهبر را نائب منجیشان و در واقع جانشین خدا میدانند و تمام کارهای اورا بر پایه تصمیم خدا مینویسند.
رهبر ایران توسط جمعی از علمای دینی اسلامی تحت عنوان مجلس خبرگان انتخاب میشوند (که هیچ تحصیلات و اطلاعات آکادمیک سیاسی نداشته و زمینه تحصیلی آنها تنها دین اسلام و تاریخچه آن است!).اما مسئله اصلی اینجاست که خود مجلس خبرگان از میان امام جمعه ها و نمایندگان رهبر در شهرهای مختلف انتخاب میشود.
بصورتیکه رهبر ،نمایندگانی که مورد تاییدش است را در شهرهای مختلف منصوب میکند ،مجلس خبرگان از میان این نمایندگان انتخاب شده و خود این نمایندگان مجددا رهبر را انتخاب میکنند.این یک چرخه قدرت به تمام معنا میباشد که آنرا از دموکراسی واقعی متمایز میکند.

ودر پایان باید گفت دموکراسی سفید در جهان فقط در ایران و بعضی از کشوهای عربی همسایه وجود دارد و همچنان به قدرت خود ادامه میدهد…

#جرارد کرول-تحلیلگر سیاسی انگلیسی روزنامه تایمز

اگه این مطلب رو خوندین و باهاش موافق بودین حتما حتما نشرش بدین تا برسه به دست همه مردم ایران و یک نفر رو از نادانی و جاهلیتی که درداون قرار داره نجات بده شاید یه روزیم ما نجات پیدا کردیم😐

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com