” زیبایی نهفته در خون” نام پروژه ی در حال انجام هنرمند اهل دنور، جن لوئیز است. او در این پروژه هنری عکس های ماکرو خیره کننده ای از خون دوران قاعدگی خودش را ثبت کرده است.

این پروژه اولین بار در سال ۲۰۱۲ و زمانی شکل گرفت که دکترِ جن لوئیس او را تشویق کرد که به جای استفاده از پد از فنجان قاعدگی استفاده کند.

لوئیز در مصاحبه با هافینگتون پست می گوید: ” استفاده از فنجان قاعدگی باعث شد که دقت و توجه من به بدنم و تغییرات آن بیشتر شود. یک از دفعاتی که مشغول تمیز کردن خونِ داخل فنجان بودم چند قطره از آن به روی دستم ریخت و باعث شد به فکر فرو بروم که چرا جامعه تا این حد به قاعدگی با دیدی چندش آور و ناخوشایند نگاه می کند.”

چند قطره از آن به روی دستم ریخت و باعث شد به فکر فرو بروم که چرا جامعه تا این حد به قاعدگی با دیدی چندش آور و ناخوشایند نگاه می کند.

پس از آن اتفاق بود که لوئیز تصمیم گرفت با همکاری همسرش راب لوئیز که او نیز عکاس است پروژه ی “زیبایی نهفته در خون” را شروع کند. پروژه ای با هدف جشن گرفتن زیبایی نهفته در تابوهای به ظاهر چندش آور مانند قاعدگی در زنان.

شیوه انجام پروژه عجیب به این صورت بوده که جن مقداری از خون را به شیوه های مختلف داخل ظرف های پر از آب ( به طور مثال آب داخل آکواریوم یا توالت) می ریخته و راب همسر او وظیفه ثبت کردن لحظه ی ترکیب این دو ماده را به وسیله لنز مایکرو دوربین کانون ۵D اش بر عهده داشته است.

لوئیز می گوید: ” عکس هایی که ما ثبت کردیم بیننده را به فکر کردن در موردن قاعدگی به شیوه ای جدید وا می دارد … این پروژه قرار است با ارائه کردن دیدی جدید از خون دوران قاعدگی این تابوی فرهنگی را به چالش بکشد. ”

a-star-is-bornburstingthrough1021x680circle-1coastlineek6b5685-edithazemysteriouso-COTTON-900polarizedslide_422964_5426862_freeslide_422964_5426868_freespiral-slow-mo-1stalliontexturethecrimsonwave983x655the-thin-pink-linethe-whirltwisted-uterusunder-the-seauntitled-0untitled-42

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com