رادیو ریزوم، یازدهم | تپه‌های اوین و حروف سربی روزنامه

 

 

مبارزه‌ی مصلحانه به روش سعید حجاریان یا مبارزه‌ى مسلحانه به سیاق بیژن جزنی؟ روشن‌فکران آزادى‌خواه یا روشن‌فکران تروریست؟ احزاب راست مدرن در خدمت اقتصاد آزاد یا گروه‌هاى چپ عقب‌مانده برخاسته از حاشیه‌ها؟
این‌ها سوال‌هایى هستند در مهرنامه‌ی شماره‌ى ۴۱، همراه با ویژه‌نامه‌اى به مناسبت چهلمین سالگرد قتل بیژن جزنى. ویژه‌نامه‌اى با تیتر «روشنفکران تروریست» که ناخوانده مشخص مى‌کند زندگى و اندیشه‌ی جزنى قرار است از کدام زاویه زیر ضرب دروغ برود. با برنامه یازدهم رادیو ریزوم همراه باشید تا با شما به دنیاى مهرنامه، محمد قوچانى و تیم همکارانش وارد شویم، و از آن‌ها فراتر به پدیده‌اى بپردازیم که مى‌کوشد با جعل و وارونه کردن تاریخ، همراه با نگاه امنیتى و جزم‌گرایانه و با ملغمه‌اى از دروغ و تهمت، به ستایش خصوصى‌سازى و محکم کردن جاى پاى اقتصاد آزاد بپردازد. این برنامه‌ی رادیو ریزوم درباره کسانی‌ست که هم راستند، هم مدرن، هم طرفدار مشت آهنین مارگارت تاچر و هم عاشق عصر اعتدال. با ما همراه باشید.

 

 

موسیقی‌های استفاده شده در این برنامه:
– Pueblo en lucha از Mikis Theodorakis
– La Partidaساخته‌ی ویکتورخارا با اجرای گروه Inti Illimani
– Us and Them از گروه Pink Floyd
– Lady Fantasy از گروه Camel
– چرند و پرند از گروه بالگرد
– قطعه بیگانگان از پیام یزدانیان
– Formidable از Stromae
– بخشی از شعر میلاد آن که عاشقانه بر خاک مُرد با صدای احمد شاملو
– سرود پرنیان شفق به یاد رفیق بیژن جزنی با اجرای رفقای رادیو ریزوم

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com