«تجاوز روسیه به اوکرائین متوقف شود؛ برای یک اوکرائین آزاد و مستقل، برای زنان و مردان کارگر!»

 

شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه دارای ده‌ها تشکل عضو در سراسر جهان است. عنوان اطلاعیه شبکه چنین است: «ایست به تجاوز روسیه در اکرائین، برای یک اکرائین آزاد و مستقل، برای زنان و مردان کارگر!»

 

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

روسیه پنج‌شنبه ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اکرائین آغاز کرد. این عملیات پس از آن شروع شد که ولادیمیر پوتین استقلال سرزمین‌های دونستک و لوهانسک را به رسمیت شناخت.

نیروهای ارتش روسیه دونباس را اشغال کردند و به تجهیزات نظامی مشکوک یورش آوردند. گزارش‌های منتشرشده خبر از بمباران‌ها و حملات زمینی در سراسر اکرائین، حتا پایتخت کی‌اف، می‌دهند.

حملات دولت پوتین می‌خواهند مقاومت نظامی را درهم شکنند و دولت زلنسکی را سرنگون کنند، دولتی که در خدمت منافع امپریالیست‌های ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپاست.

ما نمی‌توانیم سرکوب نظامی و حمله علیه مردم اکرائین را از سوی روسیه بپذیریم. ما همچنین نمی‌توانیم بپذیریم که فضائی برای نمایندگان امپریالیسم گشوده شود که خواهان حفظ و گسترش سلطه خود با جنگ هستند تا سود و قدرت بیش‌تری را برای سرمایه‌داران تضمین کنند.

تهاجم نظامی روسیه عواقب هولناکی دارد: جابه‌جایی مردم، پسرفت شرایط زندگی کارگران زن و مرد و عقب‌نشینی آزادی‌های سندیکایی و آزادی‌های دمکراتیک.

جنگ فقط به نفع قدرتمندان، بازرگانان سلاح و سرمایه‌داران است. کارگران زن و مرد و مردم می‌میرند، آزادی خود را از دست می‌دهند، تحت تجاوز و غارت قرار می‌‌گیرند و خانه خراب می‌شوند. عواقب نظامی و اقتصادی جنگ مرزهای اکرائین را درخواهند نوردید.

اما بر خلاف آن چه دولت‌ها، کارفرمایان و بورژوازی اروپایی می‌خواهند به ما بباورانند جنگ‌های دیگری در جهان در جریان هستند. همانانی این جنگ‌ها را با اسلحه فروشی شعله‌ور می‌کنند که اکنون از جنگ اکرائین تأسف می‌خورند. علیه جنگ بودن یعنی نفی نظامی‌گری، مسابقه تسلیحاتی و فروش سلاح.

ما تجاوز روسیه را علیه اکرائین محکوم و همبستگی کامل خود را با مردم اکرائین اعلام می‌کنیم. ما خواهان حق تعیین سرنوشت مردم اکرائین و برای اکرائینی آزاد از چنگال روسیه، ناتو و امپریالیست‌های آمریکایی و اروپایی هستیم.

ما از همه تشکلات عضو شبکه بین‌المللی سندیکایی همبستگی و مبارزه می‌خواهیم که به اعتراضات ضدجنگ در روزهای آینده بپیوندند.

ما پشتیبان زنان و مردانی در روسیه هستیم که علیه سیاست پوتین مبارزه می‌کنند و خواهان صلح و همبستگی بین خلق‌ها هستند و در برابر ناسیونالیسم و راست افراطی صف‌آرایی می‌کنند. ما حامی تمام کسانی هستیم که در اکرائین زندگی می‌کنند و علیه خارجی‌ستیزی، تبعیض و فاشیسم به پا خاسته‌اند.

همبستگی با سندیکاهای مستقل اکرائین، روسیه، بلاروس، لهستان و … که ما مطالباتشان را در تمام شبکه پخش خواهیم کرد.

 

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ –  ۷ مارس ۲۰۲۲

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)