خانه امن تحت عنوان “افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از خود سوزی” میزگرد برگزار می کند.

ilam-women

زنانی هستند که برای رهایی از خشونت خانگی خود را به آتش می کشند. آمارها اگر چه پایه و بنیان درستی ندارد و با دقت شمار خودسوزان را نشان نمی دهد اما مطالعات مختلف تایید می کند که واقعیتی تکان دهنده در جریان است.

در خاورمیانه ایران مقام اول خودسوزی را به خود اختصاص داده و به نظر نمی رسد که سیاستگذاری دقیق و برنامه مدونی برای پیشگیری و کاهش خودسوزی زنان در ایران انجام شده و یا در حال انجام باشد.

بدون شک یکی از مهمترین عناصر در پیشگیری و مقابله با خودسوزی زنان، آموزش و فعالیت سازمان های غیر دولتی و جلب مشارکت مردم در مقابله با این آسیب اجتماعی است که پیامدهای ناگواری بر خانواده و فرزندان و حتی چهره عمومی یک شهر یا منطقه بر جا می گذارد.

به طور مثال، خودسوزی زنان در استان ایلام یک آسیب اجتماعی است که فقیر و غنی، با سواد و بی سواد، مسلمان و غیر مسلمان نمی شناسد و به معضلی تبدیل شده که با پخش خبر هر خودسوزی خاکستری از غم را بر چهره شهر پراکنده می کند.

زنانی که تحت خشونت خانگی قرار دارند، هر روز مستاصل و ناامید تر از حل مشکلات خود می شوند. زنانی که برای طلاق و پروسه طولانی آن توان روحی خود را از دست داده اند و از قضاوت و یا فقر و آزار و اذیت های پس از طلاق می ترسند، مرگ خود خواسته را انتخاب می کنند. مرگی از جنس آتش. در کوچه و خیابان، مسجد و محله، مدرسه و اداره همه دوباره از این می گویند که زنی دیگر برای رهایی از خشونت خودش را آتش زد.

خانه امن برای افزایش آگاهی عمومی در پیشگیری از خود سوزی میزگردی تدارک دیده است که از شما دعوت می کنیم در آن شرکت کنید. شانزدهمین میزگرد آنلاین خانه امن با شرکت سارا محمدی، حقوقدان و دکتر فریبا مرادی، روانشناس بالینی، چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ برابر با ۲۷ می ۲۰۱۵ برگزار می شود.

لینک ثبت نام:
http://www.khanehamn.org/program-participation-form-2

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com