سایت مرتضی ممیز همزمان با هفتمین سالمرگ او  رونمایی شد . ساعد مشکی در این باره گفت هر سال  در این ایام آدم دلش می گیرد زیرا به یاد از دست دادن استادی بزرگ می افتیم که هفت سال است از بین ما رفته است ولی رفتنش باعث می شود که ما دور هم جمع شویم و یادش را گرامی بداریم.

وی افزود: انجمن طراحان گرافیک ایران بنا به پیشنهاد بنیاد ممیز و خانواده این استاد گرامی فقید چند وقتی است مشغول جمع آوری آثار و یادگاری های اوست که بتواند برای ممیز سایتی طراحی و رونمایی کند.

وی راه اندازی این سایت را هرچند دیر ولی لازم دانست و بیان کرد: جمع آوری آثار استاد ممیز و نیز عکس ها و مصاحبه های وی بسیار کار دشواری بود زیرا از وی آثار بسیاری به جای مانده که بسیار هم پراکنده هستند.

مشکی در مورد سایت ممیز توضیح داد: هر روز سعی خواهیم کرد که این سایت کامل تر از روز قبل شود و از همه می خواهم که اگر عکس و یا هرچیز دیگری که مربوط به ممیز می شود را به آدرس سایت برای ما ارسال کنند تا آرشیو سایت کامل تر و به روز تر شود.

این هنرمند گرافیست در مورد ممیز گفت: احتمالا نتیجه پیری و گذشت زمان بر زندگی است که آدم را دل نازک تر می کند. از وقتی آقا مرتضی رفته است، هر گاه کتابی از او را صفحه آرایی کرده ام، فایل هایش را برای جایی آماده کرده ام، سالگرد رفتن یا تولدش را به یاد آورده ام، عکسی از او را در آرشیوم دیده ام و حتی در خلوت هر گاه به یادش افتاده ام، بغض گلویم را فشرده و اشکی سرازیر شده. هر چند تلاش می کنم در میان جمع این اتفاق نیفتد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com