منبع تصویر د پ آ نیروی دریائی ایتالیا

سازمان ملل متحد در خبری فوری اعلام کرد کشتی حامل پناهجویان آفریقائی در نزدیکی سواحل لیبی (١١٠ کیلومتری) غرق شده است، در این گزارش صحبت از مرگ احتمالی ٧٠٠ انسان بی پناه میباشد، روزنامه “مالتا تایمز” در گزارشی نوشت که یک کشتی تجاری پرتقالی توانسته است ٢٨ نفر از مهاجرانی را که از این حادثه جان سالم بدر برده اند را نجات دهد، شاهدان عینی و پناهجویان نجات داده شده از غرق شده ٧٠٠ نفر از سرنشینان کشتی فرسوده پناهجویان خبر داده اند.

نیروی دریائی ایتالیا در چند روز گذشته چندین تن را از وضعیت مشابه نجات داده است، در بهار امسال ١١٠٠٠ نفر به ایتالیا پناهنده شده اند، قاچاقچیان انسان وضعیت مناسب جوی فعلی را برای ارسال پناهجویان مغتنم شمرده و فعلا در حال ارسال کشتی های زیادی از مهاجران میباشند.

در چند روز گذشته حداقل ۴۴١ نفر در دریای مدیترانه برای رسیدن به اروپا غرق شده اند، اگر غرق شدن ٧٠٠ نفر قطعی شود این تعداد به ١١۴١ نفر در عرض یک هفته خواهد رسید.

سازمانهای حقوق بشری و فعالان دمکرات، اروپا را مسئول غرق شدن پناهجویان میدانند، اروپا بر خلاف واقعیت های موجود از چند ماه پیش تصمیم گرفت گشتهای نجات را که تا نزدیکی مرز لیبی میرسید به پایان برساند و بجای آن گشتهای نجات جدیدی با محدودیت تا مرزهای ایتالیا انجام دهد، با توجه به وضعیت مناسب جوی این سیاست که آگاهانه برای ایجاد ترس و وحشت در داوطلبن مهاجرت به اروپا اتنخاب شده بود منجر به مرگ صدها پناهده شده است و اروپا رسما مسئولیت مرگ این انسانها را باید به عهده بگیرد.

اروپا با برگزیدن این سیاست آگاهانه مرگ هزاران انسان را تضمین کرد و میدانست که برچیدن گشتهای نجات موجب مرگ دسته جمعی این انسانها خواهد شد.

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com