خانواده های زندانیان سیاسی در سالروز تهاجم نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ زندان اوین در ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ این روز را “روز زندانی سیاسی” اعلام کردند.

به گزارش کلمه، به دنبال انتشار بیانیه جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی در سالروز پنجشنبه سیاه و ضرب و شتم زندانیان عقیدتی و سیاسی در سال ۱۳۹۳ گروهی از خانواده های این زندانیان اعلام کردند برای زنده نگاه داشتن خاطره مقاومت و مظلومیت آنها این روز را روز زندانی سیاسی اعلام و تا زمان اعاده حقوق پایمال شده فعالان سیاسی و مدنی هرسال آن را گرامی خواهند داشت.

۲۸ فروردین سال ۱۳۹۳ بند ۳۵۰ زندان اوین شاهد وحشیانه ترین برخورد با زندانیان در دو دهه گذشته بود. ماموران امنیتی به همراه دهها نفر از گارد ویژه به بند ۳۵۰ اوین که محل نگهداری زندانیان سیاسی است حمله کرده و به بهانه تفتیش و بازرسی زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و اموال آنان را تخریب کردند.
شدت این حمله چنان بود که چند نفر دچار شکستگی شده و روانه بیمارستان شدند. مسببان این حمله وحشیانه هنوز به سزای عمل خود نرسیده اند. اما خانواده های زندانیان سیاسی همچنان امیدوارند که روزی قانون و عدالت درباره آمران و عاملان آن جاری شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com