این کتاب به بررسی رویداد آتش‌سوزی سینما رکس آبادان در ۲۸ امرداد ۱۳۵۷ می‌پردازد. درباره‌ این فاجعه‌ مقاله‌هایی نوشته شده و برخی شخصیت‌های سیاسی در بخشهایی از کتابهایشان در مورد آن مطالبی را فاش کرده‌‌اند. ولی تا کنون هیچ کتابی که این رخداد مهم تاریخ معاصر ایران و زمینه‌ها و پیامدها و مسائل گرداگرد آن را به گستردگی مورد مطالعه قرار داده باشد نوشته نشده بود. این نخستین کتابی است که پس از گذشت بیش از سی و شش سال از آن حادثه نوشته می شود.
نویسنده کتاب ، مجید احمـدیان ، این پژوهش را از موضعی بی‌طرفانه و مستقل از احزاب سیاسی انجام داده و جهت پخش ، آن را در اختیار دکتر محمود مرادخانی [ فرزند استاد علی تهرانی (نخستین قاضی پرونده سینما رکس)]، قرار داده است. ایشان در پیشگفتار مطالب شایان توجهی درباره این جنایت عرضه نموده که بر اعتبار سخن نویسنده می‌افزاید.
از خوانندگان گرامی انتظار می‌رود هم‌میهنان دیگر را از وجود این کتاب باخبر کنند و در نشر هر چه بیشتر آن همت نـمایند. برای هموطنان داخل کشور که نـمیتوانند به این کتاب دسترسی داشته باشند ، نسخه پی دی اف آن روی سایت موجود است. ایرانیان مقیم خارج مجازند آن را بر روی سی دی یا به شکلی دیگر برای آن عزیزان بفرستند. آگاهی رسانی به هم میهنانی که در فضای مملو از دروغ و اختناق جمهوری اسلامی ناچار به زیستن هستند ، کنشی مفید در راستای اهداف حق طلبانه و آزادیخواهانه همه ما ایرانیان است.

نـــشر این کتاب به زبانهای انگلیسی ، فرانسوی و … میتواند واقعیتهای خفته و تجربه‌ تلخ این حادثه را به آگاهی جهانـیان نیز برساند. ناشران علاقمند به این همت می توانند با نویسنده کتاب تماس بگیرند.
http://www.cinemarexabadan.com/aangestoken_brand_in_cinema_rex_zorgt_voor_bloedbad

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com