javid-neda-m0hsen

جاوید فخریان(چپ) و محسن بیگلربیگی(راست)، دو عضو جوان حزب ندای ایرانیان

در پی برگزاری دادگاه و محاکمه جاوید فخریان و محسن بیگلربیگی، دو عضو جوان حزب ندای ایرانیان، دادگاه برای آنها احکام نسبتا سنگینی صادر کرد.

به گزارش کلمه، بر اساس رای دادگاه بدوی، جاوید فخریان به سه سال و نیم حبس و محسن بیگلر بیگی به دو سال حبس محکوم شده اند. فخریان پیش از این هم یک محکومیت تعلیقی داشته است که در صورت تایید نهایی حکم اخیر، قابل اجرا خواهد بود.

این دو فعال اصلاح طلب حدود پنج ماه پیش بنا به اتهامات سیاسی بازداشت و به مدت چند ماه در بند دو الف نگهداری شدند و سپس به بند ۸ زندان اوین که تا پیش از این مختص نگهداری مجرمان مالی بوده، منتقل شدند.

گفته می شود عمده اتهامات این دو نفر مربوط به عضویت و فعالیت آنها در تشکل ها و گروه های اصلاح طلب و جوانان بوده است.

حزب ندای ایرانیان در سال گذشته با رویکرد جلب اعتماد اقتدارگرایان و عبور از مسائل سال ۸۸ آغاز به کار کرد، اما احکام اخیر نشان می دهد که تلاش اعضای ندا برای فاصله گرفتن از اصلاح طلبان سبز به منظور جلب نظر حاکمیت، چندان موافق نبوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com