ماف نیوز: منابع نزدیک به حزب کارگران کُردستان “پ.ک.ک” اعلام کردند که علیه مراکز پخش شبکه‌های تلویزیونی این حزب حمله‌ای سایبری انجام گرفته است.

به گزارش ماف نیوز، منابع نزدیک به این حزب اعلام کرده‌اند که حمله‌ای سایبری به صورت گسترده، علیه مراکز پخش شبکه‌های تلویزیونی کُردی “استرک تی‌وی، مدنوچه، روناهی تی‌وی و رادیو مزوپوتامیا” در یکی از شهرهای بلژیک انجام گرفته است.

این منابع تاکید کرده‌اند که بر اثر این حملات سایبری، با افزایش ولتاژ بسیار قوی برق، تمامی کابل‌ها و سیم‌کشی آن مراکز سوخته و متضرر شده‌اند.

پخش مستقیم این شبکه‌های تلویزیونی هم‌اکنون متوقف شده است.

نیروی آتش‌نشانی و گروه فنی، برق منطقه را قطع و اعلام کردند که علی‌رغم قطع برق، هنوز ولتاژ قوی برق کاهش نیافته و حملات سایبری را تأیید کردند. گروه‌های خدماتی همچنان مشغول انجام خدمات خود هستند.

از چند سال پیش نیز تلویزیون‌های دیگر این حزب به نامهای “روژ تی‌وی و مزوپوتامیا و مد تی‌وی” به علت حمایت مستقیم‌شان از مواضع این حزب در برنامه‌های خود، به تعطیلی کشیده شده‌اند.

این حزب هنوز در لیست ترور بسیاری از کشورهای جهان قرار دارد.

از سوی دیگر در روزهای اخیر، در منطقه‌ی استان کُردنشین “آگری” در ترکیه، درگیریهای شدیدی میان گریلاهای این حزب با نیروهای ارتش ترکیه روی داده است.

حزب کارگران کردستان که به صورت مخفف به شکل پ‌.ک‌.ک نگاشته می‌شود، نام گروهی چپگرا و مسلح در کردستان و ترکیه است که از سال ۱۹۸۴ به عنوان سازمانی چریکی شناخته شده که به صورت مسلحانه علیه دولت ترکیه ابتدا برای استقلال و سپس برای خودمختاری و حال برای خودمدیریتی دموکرتیک کردستان و حقوق فرهنگی و سیاسی کردها در ترکیه مبارزه می‌کند.

پیشترین دستاوردهایی که این حزب داشته است، این بوده که تاکنون با نزدیکی به سیاستهای حکومتهای دمشق و تهران، “سیستم خودمدیریتی دموکراتیک” را در مناطق کُردنشین سوریه ایجاد کند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com