محاسن حسین کاظمینی بروجردی، از سوی اطلاعات ویژه روحانیت تراشیده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نیروهای اطلاعات ویژه روحانیت روز یکشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۴، به سلول حسین کاظمینی بروجردی مراجعه کرده‌ و با اعمال زور و همراه با خشونت فیزیکی محاسن این روحانی را تراشیدند.

گفته شده این اقدام به منظور تحقیر و تشدید آزار و اذیت این زندانی عقیدتی صورت گرفته است.

همچنین به گزارش بام آزادی این اقدام تحقیرآمیز که به همراه توهین و تهدید بوده، در دوره محرومیت حسین کاظمینی بروجردی از تماس تلفنی و منع ارسال نامه رخ داده است، چرا که زندانی مدت ۷ ماه است که از تماس تلفنی با خانواده و هوادارانش منع شده است.

علی‌رغم تلاش‌های سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر، این زندانی عقیدتی با وجود بیماری‌های بسیار همچنان از دارو و درمان محروم است و از سوی دیگر دادگاه ویژه روحانیت و مسوولین زندان پاسخگوی سوالات و پیگیری خانواده در مورد وضعیتش نیستند.

Boroujerdi-Yazd3

پیش‌تر نیز در روز شنبه ۸ فرودین‌ماه ۱۳۹۴، حسین کاظمینی بروجردی، با همسر خود اکرم ولی‌دوستی ملاقات کوتاهی داشته‌ است. این در حالی بود که این زندانی مدت ۹ سال بدون مرخصی را در زندان گذارنده است.

حسین کاظمینی بروجردی در این مدت بر اثر محرومیت از رسیدگی‌های درمانی و غذای مناسب و تحمل شکنجه‌ها، از بیماری‌های مختلف چون ناراحتی قلبی، تنفسی و پوکی استخوان به شدت رنج می‌برد.

تاکنون هیچ اقدام موثری در رابطه با وضعیت جسمی و پزشکی این زندانی از سوی مقامات زندان صورت نگرفته است و خانواده این زندانی عقیدتی خواهان حضور یک پزشک مستقل زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی برای معاینه و درمان وی هستند.

همچنین پس از انتقال این زندانی عقیدتی از سلول انفرادی به بند ویژه روحانیت در آبان‌ماه ۱۳۹۳، تماس‌های تلفنی وی به شدت محدود شده و به ندرت می‌تواند با خانواده خود مکالمه تلفنی داشته باشد. برخی از فعالان حقوق بشری گفته‌اند که این اقدام نوعی آزار و شکنجه بر این زندانی ۵۷ ساله است.

مسوولین دادگاه ویژه روحانیت استفاده از دارو و درمان را برای حسین کاظمینی بروجردی، مشروط به کوتاه آمدن از مواضع این زندانی مخالف ولی فقیه گذاشته‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com