«معصومه ابتکار» معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفت: «تخریب محیط زیست، جنگل‌خواری، زمین‌خواری، کوه‌خواری در ابعاد متفاوت و وسیع در کشور رواج یافته است.»

بنابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، «معصومه ابتکار» روز شنبه بیست و دوم فروردین در جمع تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر گفته است که هوشیاری مردم بومی و گروه‌های هنرمندان در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برای توقف این روند برخوردار است.

براساس این گزارش، «معصومه ابتکار» در دیدار با تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر در زمینه نجات جنگل مازیچال در شمال ایران، با تاکید بر این‌که بیداری عمومی ضرورت نجات محیط زیست ایران است افزوده است: برای نجات جنگل مازیچال از دست سودجویان از اهالی فرهنگ و هنر خواست تا زنجیره‌ای برای حفاظت و پشتیبانی از زیست بوم سبز و آسیب پذیر کشور تشکیل شود.

ebtekar

وی با تشکر از حس تعهد و مسولیت پذیری و دلسوزی اهالی فرهنگ و هنر نسبت به حفظ محیط زیست و به ویژه جنگل‌های کشور که امروزه با تهدیدهای بسیاری مواجه است، گفته است: نقش گروه‌های مختلف از جمله هنرمندان در حفاظت از محیط زیست کشور بسیار پررنگ است.

معاون رییس جمهوری ایران همچنین ادامه داده است: فشار اجتماعی و افزایش سطح آگاهی عمومی کمک بسیار ارزشمندی برای مسوولان اجرایی در پیشبرد اهداف حفاظت از محیط زیست و طبیعت ایران و برخورد با متخلفان است.

خانم «ابتکار» با ابراز تاسف از غفلتی که نسبت به محیط زیست و طبیعت ایران به ویژه حفظ جنگل‌ها از تمام آسیب‌ها همچون زمین‌خواری و قاچاق چوب طی سال‌های اخیر، گفته است: ترمیم این آسیب‌ها نیاز به عزم و اراده ملی دارد و بخش مهمی از آن با هوشیاری و همراهی مردمی به ویژه گروه‌های مرجع میسر خواهد بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com